انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین این برندها، ایمپلنت سوئیسی شهرت و البته طرفداران بیشتری دارد. اگر می‌خواهید با انواع ایمپلنت سوئیسی در ایران بیشتر آشنا شوید، ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت را از دست ندهید.

ایمپلنت سوئیسی چیست؟

ایمپلنت سوئیسی یکی از شناخته‌ شده‌ ترین برندهای ایمپلنت در جهان و ایران است. ایمپلنت‌های سوئیسی قدمت زیادی دارند و به دلیل ارائه کیفیت بالا، همیشه مورد توجه دندانپزشکان بوده اند. این ایمپلنت‌ها با بهترین متریال و با به‌ روزترین فناوری‌های دنیا ساخته می‌شوند و جزو ایمپلنت‌های مادام ‌العمر هستند. این یعنی بعد از کاشت ایمپلنت سوئیسی، تا اخر عمر می‌توانید از آن استفاده کنید بدون اینکه نیاز به تعویض یا ترمیم داشته باشد.

ایمپلنت سوئیسی با ایمپلنت کره‌ای چه فرقی دارد؟

ایمپلنت سوئیسی و ایمپلنت کره‌ای برندها انتخابی متقاضیان کاشت ایمپلنت در ایران هستند. بسیاری از این افراد می‌خواهند بدانند که ایمپلنت سوئیسی برایشان بهتر است یا ایمپلنت کره‌ای. در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو برند کره‌ای و سوئیسی از نظر پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته و جلوگیری از تحلیل استخوان فک گزینه‌های عالی برای درمان هستند. اما کیفیت، عملکرد و قیمت ایمپلنت کره‌ای با ایمپلنت سوئیسی متفاوت است.

ایمپلنت‌های کره‌ای اگر چه کیفیت خوبی دارند، اما اکثر آن‌ها نهایتا ۱۵ سال عمر می‌کنند و باید تعویض شوند. همچنین قدمت برندهای سوئیسی بیشتر از قدمت برندهای کره‌ای بوده و به همین دلیل کیفیت و کارایی ایمپلنت‌های سوئیسی بیشتر از ایمپلنت‌های کره‌ای است. به این ترتیب انتخاب نوع برند ایمپلنت کاملا به نظر و بودجه شما بستگی دارد. اگر محدودیتی برای هزینه ندارید، مسلما ایمپلنت‌ برندهای سوئیسی گزینه بهتری نسبت به ایمپلنت‌های کره‌ای است.

مزایای ایمپلنت سوئیسی چیست؟

ایمپلنت برندهای سوئیسی مزایای زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت اند از:

  • دوام بالای ۲۵ سال
  • کاملا سازگار با بافت لثه و استخوان فک
  • بدون ایجاد حساسیت
  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک
  • حفظ سلامت لثه‌ها
  • جلوگیری از آسیب دیدن ریشه و اعصاب دندان‌های کناری
  • کیفیت بسیار بالا
  • مورد استفاده در کاشت ایمپلنت دیجیتال
  • تنوع قیمت
  • دقت، ظرافت و نوآوری در ساخت ایمپلنت
  • ایمن و قابل اطمینان
ایمپلنت سوئیسی چیست؟

معایب ایمپلنت‌های سوئیسی

ایمپلنت‌های سوئیسی در کنار مزایای زیادی خود، معایبی هم دارند. شاید بتوان گفت که بزرگ‌ترین عیب این برندها نایاب‌بودن و دسترسی سخت به آن‌ها است. شرایط تحریم باعث شده تا دسترسی به ایمپلنت سوئیسی اصل کاری بسیار سخت و حتی در مواردی نشدنی باشد. علاوه بر این دیگر عیب ایمپلنت‌های سوئیسی، گران بودن آن‌ها است. ایمپلنت سوئیسی هزینه بسیار بیشتری در مقایسه با ایمپلنت‌های کره‌ای دارد. البته این تفاوت قیمت با توجه به ویژگی‌های ایمپلنت سوئیسی مثل دوام، استحکام و عملکرد کاملا قابل توجیه است.

معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

در اینجا به بررسی چندتا از مشهورترین انواع ایمپلنت سوئیسی در ایران می‌پردازیم. شما می‌توانید بعد از مطالعه این بخش، برند ایمپلنت خود را با اطمینان‌خاطر بیشتری انتخاب کنید.

ایمپلنت اس‌ پی‌ آی (SPI)

بدون اغراق ایمپلنت‌های برند سوئیسی اس پی آی (SPI)، بالاترین میزان کیفیت را دارند. این ایمپلنت‌ها هم با پروتزهای متحرک و هم با پروتزهای ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند و آمارها نشان داده که درصد موفقیت آمیز بودن آن‌ها تقریبا ۹۸ درصد است. کمپانی اس پی آی ۱۱ مدل ایمپلنت در سطح لثه و استخوان فک تولید می‌کند.

ایمپلنت اشترومن (ITI)

یکی از بهرتین انواع ایمپلنت سوئیسی برند اشترومن است، برند اشترومن شناخته شده ترین برند ایمپلنت سوئیسی در ایران است که در ۷۰ کشور دنیا استفاده می‌شود. جالب است بدانید که کمپانی اشترومن، اولین شرکتی است که ایمپلنت‌هایی با خاصیت آب‌دوستی طراحی کرده است. این خاصیت باعث کاهش دوره بهبودی از ۶ تا ۸ هفته به ۳ تا ۴ هفته می‌شود و همین مساله، کاهش ریسک بروز عوارض بعد از کاشت ایمپلنت را به دنبال دارد.

دیگر مزیت مهم ایمپلنت اشترومن، استریلیزاسیون دقیق و بالای ۹۹ درصدی آن است که از بروز عوارض بعد از کاشت ایمپلنت جلوگیری می‌کند. همچنین درصد موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت برند اشترومن، نزدیک به ۹۹ درصد است. البته دوام ایمپلنت اشترومن برخلاف دیگر برندها، نزدیک به ۱۰ سال است.

ایمپلنت تریت (trate)

ایمپلنت برند تریت شهرت کمتری در مقایسه با دیگر انواع ایمپلنت سوئیسی دارد، اما این به معنی بی‌کیفیت بودن آن نیست. ایمپلنت برند تریت کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و بهترین گزینه برای پرکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته است.

ایمپلنت ایده (Ihde)

در پروسه ساخت ایمپلنت کمپانی ایده، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. ایمپلنت ایده بهترین گزینه برای افرادی است که در بخش عمودی ایمپلنت استخوان کمی دارند. ایمپلنت‌های ایده به شکل مخروطی یا مستقیم ساخته می‌شوند و ۸۴ نوع مختلف در سطح استخوان و لثه دارند. علاوه بر این ایمپلنت برند ایده برای کاشت ایمپلنت یک روزه یا فوری نیز مناسب است.

ایمپلنت بیودنتال (biodenta)

ایمپلنت سوئیسی بیودنتا در مدت زمانی کوتاهی به استخوان فک جوش می‌خورد و پایداری نسبتا بالایی دارد. ایمپلنت‌های این برند به شکل مخروطی ساخته می‌شوند و با زاویه ۶ درجه‌ای درون استخوان فک قرار می‌گیرند. همین مساله از تحرک ایمپلنت درون استخوان فک جلوگیری می‌کند.

ایمپلنت تی ‌‌آر‌ آی (TRI)

ایمپلنت تی آر آی، جزو ایمپلنت‌های قدیمی سوئیسی به شمار می‌رود و قدمتی نزدیک به ۲۵ سال دارد. ایمپلنت تی آر آی در عین سادگی، کیفیت بسیار بالایی را ارائه می‌کند و به همین دلیل در بیش از ۵۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایمپلنت‌های نسل جدید این برند براساس فناوری دیجیتال و با بیشترین دقت و ظرافت ساخته می‌شوند. کاهش میزان التهاب، کاهش ریسک شل شدن و عدم نیاز به اباتمنت از جمله ویژگی‌های قابل توجه ایمپلنت برند تی آر آی هستند.

ایمپلنت اس‌ آی‌ سی (SIC)

ایمپلنت اس آی سی، اگر چه که عمر کمی دارد اما در همین مدت کوتاه با ارائه بهترین کیفیت و عمکلرد مورد توجه دندانپزشکان قرار گرفته است. کیفیت بالا، دوام طولانی و مقاومت زیاد از جمله ویژگی‌های مهم ایمپلنت برند اس آی سی است. این ایمپلنت‌ها به شکل مخروطی و از جنس تیتانیوم ساخته می‌شوند و از ایجاد حرکات ریز در استخوان فک جلوگیری می‌کنند. اگر به دنبال یک گزینه اقتصادی و البته با دوام هستید، ایمپلنت اس آی سی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ایمپلنت نئودنت (NEODENT)

ایمپلنت نئودنت، جزو ایمپلنت ‌های اقتصادی و قیمت مناسب سوئیسی به شمار می‌رود. البته قیمت پایین این برند به دلیل کیفیت نامطلوب آن نیست. ایمپلنت نئودنت هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت و کارآیی آن مشهور است. ایمپلنت‌های نئودنت از جنس سرامیک ساخته می‌شوند و در کنار زیبایی منحصر به فرد، بسیار با دوام، محکم و البته با کیفیت هستند.

ایمپلنت آیرِس (IRES)

اخرین برند از لیست انواع ایمپلنت سوئیسی برند آیرس می باشد، برند آیرس جزو برندهای جدید سوئیسی در حوزه ساخت ایمپلنت‌های دندانی است. ایمپلنت‌های آیرس کیفیت بسیار بالایی دارند و در بیشتر کشورها استفاده می‌شوند. ایمپلنت‌های این برند به دلیل نوپابودن آن، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر برندها دارند.

دوام ایمپلنت سوئیسی چقدر است؟

حال که با انواع ایمپلنت سوئیسی آشنا شدیم به سراغ بررسی دوام آن برویم، همان‌ طور که گفتیم ایمپلنت‌های سوئیسی جزو ایمپلنت‌های مادام العمر محسوب می‌شوند و اکثر آن‌ها بالای ۲۰ سال دوام دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، مراقبت درست بعد از کاشت ایمپلنت است. اگر به مراقبت‌ها و توصیه‌های دندانپزشک عمل نکنید، درمان ایمپلنت شما با شکست مواجه می‌شود و دوام ایمپلنت سوئیسی کاهش می‌یابد. در نتیجه توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از کاهش عمر ایمپلنت سوئیسی، مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت دندان را به خوبی رعایت کنید.

بیشتر بخوانیم: مقایسه ایمپلنت سوئیسی با ایمپلنت کره ای

معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

قیمت ایمپلنت سوئیسی چقدر است؟

قیمت ایمپلنت سوئیسی با توجه به فاکتورهای مختلفی از جمله شهرت و اعتبار برند، دوام، عملکرد، مواد مورد استفاده، جنس ایمپلنت و …. تعیین می‌شود. به طور کلی نیز ایمپلنت‌های سوئیسی قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر برندهای ایمپلنت دندان دارند. در جدول زیر می‌توانید قیمت چندتا ایمپلنت سوئیسی معروف در سال ۱۴۰۳ را مشاهده کنید.

برند ایمپلنتقیمت حدودی در سال ۱۴۰۳
ایمپلنت برند اشترومن۲۵ میلیون تومان
ایمپلنت برند SIC۱۳ میلیون تومان
ایمپلنت برند نئودنت۱۱ میلیون تومان
ایمپلنت برند آیرس۱۴ میلیون تومان

توصیه می‌کنیم برای اطلاع از هزینه دقیق کاشت ایمپلنت با برندهای سوئیسی به کلینیک دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت مراجعه کنید. دکتر پاک نیت پس از بررسی وضعیت دندان‌ها و نوع برند ایمپلنت، هزینه تقریبی درمان کاشت ایمپلنت برای شما را تعیین می‌کنند.

نحوه مراقبت از ایمپلنت سوئیسی

واقعیت این است که اگر بهترین برند ایمپلنت سوئیسی توسط بهترین دندانپزشک برای شما کاشته شود اما مراقبت‌های بعد از درمان را جدی نگیرید، درمان شما نتیجه خوبی نخواهد داشت و با شکست مواجه خواهد شد. مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت اهمیت بسیار زیادی دارند و باعث موفقیت درمان کاشت ایمپلنت می‌شوند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مراقبت‌هایی را که باید بعد از کاشت ایمپلنت سوئیسی انجام دهید، آورده‌ایم:

  • بعد از هر بار غذاخوردن حتما مسواک بزنید.
  • استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید.
  • هفته ای یک بار از دهانشویه استفاده کنید.
  • مصرف شیرینی، شکلات، نوشابه، پفک، فست فود و … را کم کنید.
  • از خمیردندان و مسواک مناسب استفاده کنید و نحوه درست مسواک‌زدن را یاد بگیرید.
  • در هفته‌های اول بعد از درمان رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین و کلسیم داشته باشید.
  • تا چند روز غذاهای آبکی مثل سوپ، نودل و فرنی مصرف کنید.
  • از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکلی دوری کنید.
  • سبزیجات و میوه بیشتری مصرف کنید.
  • یک هفته کامل استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  • در موعد مقرر برای بررسی و چکاپ وضعیت دندان‌هایتان به دندانپزشکی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانیم: انواع ایمپلنت کره ای

سخن پایانی

با توجه به اهمیت بالای انتخاب برند ایمپلنت در نتیجه درمان، در این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت به بررسی و معرفی بهترین برندها و انواع ایمپلنت سوئیسی در ایران پرداختیم. کمپانی‌های سوئیسی جزو بهترین تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی در جهان به شمار می‌روند و ایمپلنت‌هایی بسیار با کیفیت تولید می‌کنند. اما با توجه به هزینه بالا و دسترسی سخت به برندهای اصل، بسیاری از دندانپزشکان ایمپلنت برندهای کره‌ای را که کیفیت بالا و دوام قابل قبولی دارند به مراجعان خود پیشنهاد می‌کنند. برای مشاوره کاشت ایمپلنت دندان و شناخت بهتر برندهای ایمپلنت سوئیسی می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت مراجعه کنید. در این کلینیک خدمات مشاوره قبل از درمان به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شوند. شما می‌توانید از طریق شماره تماس یا پرکردن فرم اطلاعات موجود در سایت برای دریافت نوبت خود اقدام کنید.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
عوارض بلیچینگ دندان چیست و چه راه هایی برای جلوگیری و یا درمان آن وجود دارد؟

عوارض بلیچینگ دندان چیست و چه راه هایی برای جلوگیری و یا درمان آن وجود دارد؟

آیا دوست دارید دندان‌هایتان کمی سفیدتر باشند؟ آیا از لک دندان‌های خود خسته شده‌اید؟ شما می‌توانید با استفاده از روش بلیچینگ رنگ دندان‌های خود را به رنگ دلخواه‌تان تغییر دهید. این روش یک روش سریع و کم عارضه برای سفیدکردن دندان‌ها است که به ۲ صورت انجام می‌شود. البته بلیچینگ

علت دندان قروچه کودکان در خواب چیست؟ + نحوه درمان آن

علت دندان قروچه کودکان در خواب چیست؟ + نحوه درمان آن

یکی از مشکلات نسبتا رایج در بین کودکان، دندان قروچه یا براکسیسم است. براکسیسم علاوه بر اینکه باعث بروز ناهنجاری‌های دندانی در بین کودکان می‌شود، می‌تواند در روند خواب کودک نیز اختلال ایجاد کند. خوشبختانه دندان قروچه مشکل سختی نیست و با روش‌های مختلف می‌توان آن را کنترل یا درمان

آیا کشیدن دندان عقل لازم است؟ عوارض و مراقبت‌های بعد از جراحی

آیا کشیدن دندان عقل لازم است؟ عوارض و مراقبت‌های بعد از جراحی

آخرین دندان‌های انسان، دندان‌های عقل هستند که از سن ۱۷ تا ۲۵ سالگی رشد خود را آغاز می‌کنند. دندان‌های عقل به دلیل موقعیت قرارگیری خود، شرایط حساسی دارند و دندانپزشکان در اکثر موارد کشیدن آن‌ها را توصیه می‌کنند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا کشیدن دندان عقل

علت ورم لثه چیست؟ - بررسی راه های درمان ورم لثه

علت ورم لثه چیست؟ – بررسی راه های درمان ورم لثه

ورم لثه که باعث التهاب و قرمزی لثه‌ها می‌شود، علاوه بر این که زشت‌شدن لثه‌ها را به دنبال دارد، می‌تواند نشانه یک بیماری جدی باشد و حتی منجر به از دست دادن دندان شود. این در حالی است که بسیاری از افراد ورم لثه را مشکلی جدی تلقی نمی‌کنند و