ایمپلنت سوئیسی یا کره ای؟مقایسه ایمپلنت سوئیسی با ایمپلنت کره ای

ایمپلنت سوئیسی یا کره ای؟ برند ایمپلنت دندان، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت و همچنین درصد موفقیت این روش درمانی به شمار می‌رود. کره و سوئیس به عنوان پیشروترین کشورها در حوزه ساخت ابزارها و متریال دندانپزشکی شناخته می‌شوند و در حوزه ایمپلنت جزو برندهای مطرح هستند. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت قرار است در مورد مقایسه ایمپلنت دندان سوئیسی با ایمپلنت کره ای، مزایا و معایب هر کدام توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

چرا برند ایمپلنت مهم است؟

ایمپلنت دندان به عنوان روش استاندارد درمان و پرکردن جای خالی دندان‌ها شناخته می‌شود و درصد موفقیت آن در اغلب موارد بالای ۹۰ درصد تخمین زده شده است. برند ایمپلنت از عوامل مهمی است که در میزان ماندگاری و دوام ایمپلنت و همچنین درصد موفقیت آن تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر کمپانی‌های زیادی از کشورهای مختلف اعم از کره، سوئیس، آلمان، چین، استرالیا، کانادا، آمریکا و … انواع ایمپلنت‌های دندانی را تولید و روانه بازار می‌کنند. همین تنوع بالای برندها می‌تواند باعث سردرگمی شده و انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان را برای شما سخت کند.

در انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندان باید به موارد زیر توجه کنید:

  • قیمت ایمپلنت
  • میزان تراکم استخوان
  • سازگاری بالا
  • پشتیبانی و ضمانت کیفیت ایمپلنت توسط برند
  • امکان استفاده یا عدم استفاده از پیوند استخوان
  • میزان استحکام استخوان فک بیمار
  • مدت زمان نصب و اجرای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های سوئیسی و کره ای از قدیمی‌ترین و البته بهترین برندهای ایمپلنت در سراسر جهان شناخته می‌شوند و اکثر دندانپزشکان از این برندها استفاده می‌کنند. در ادامه در مورد انواع برندهای کره ای و سوئیسی بیشتر توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت سوئیسی یا کره ای؟

معرفی انواع برندهای کره‌ای ایمپلنت دندان

همواره محصولات کره‌ای در هر زمینه‌ای در ایران طرفداران زیادی داشته اند، زیرا برندهای کره‌ ای دوام خوبی دارند و به عبارتی باعث هدررفتن پول شما نمی‌شوند. در حوزه دندانپزشکی و ایمپلنت‌های دندانی هم برندهای کره ای حرفی برای گفتن دارند و جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. طول عمر بالا، دسترسی آسان، ضمانت کیفیت، متریال درجه یک، استحکام بالا و البته هزینه مقرون به صرفه از مهم‌ترین مزایای برندهای ایمپلنت کره ای است. در اینجا به معرفی چندتا از برندهای کره ای مطرح در حوزه ایمپلنت دندان می‌پردازیم:

ایمپلنت کره‌ای مگاژن (Megagen)

Megagen از معروف‌ترین برندهای کره ای در حوزه ایمپلنت دندان به شمار می‌رود. توسعه فناوری و تحقیقات گسترده در حوزه ایمپلنت دندان با هدف ایجاد جایگزین‌های دائمی و با دوام برای دندان‌های از دست رفته در این شرکت انجام می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این برند می‌توان به استفاده از پیچ ایمپلنت با کیفیت اشاره کرد.

ایمپلنت کره‌ای Osstem

استفاده از متریال درجه یک و ترکیب آن با فناوری‌های روز دنیا ایمپلنت‌های برند کره‌ای Osstem را جزو ۱۰ برند برتر ایمپلنت دندان در جهان قرار داده است. کنترل کیفیت دقیق و استانداردهای بالا در روند تولید ایمپلنت‌های برند کره‌ای Osstem آن را به گزینه‌ای مناسب برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته در افراد پرخطر تبدیل کرده است.

ایمپلنت کره‌ای ایمپلنتیوم (Dentium)

از بهترین برندهای کره ای ایمپلنت، بدون شک برند ایمپلنتیوم یا دنتیوم است. این برند با بهرمندی از فناوری‌های روز دنیا و متریال پیشرفته توانسته بهترین نوع ایمپلنت دندان را تولید کند. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت ایمپلنت‌های دنتیوم آن را به بهترین گزینه برای پرکردن دائمی جای خالی دندان‌ها تبدیل کرده است.

این برند با استفاده از تکنولوژی نانوپوشش ریسک بروز خطراتی چون عفونت و التهاب اطراف ایمپلنت را به حداقل رسانده است. همچنین خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی این پوشش باعث شده تا جوش خوردن و اتصال ایمپلنت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

ایمپلنت کره‌ای DIO

ایمپلنت کره‌ای DIO جزو پرطرفدارترین ایمپلنت‌ها در جهان شناخته می‌شود. این برند با چند دهه فعالیت تجربه موفقیت آمیز در حوزه ساخت ایمپلنت توانسته ایمپلنت‌هایی با دوام بالا، با کیفیت، سازگاری زیاد و مستحکم تولید کند. بسیاری از مراجعان ایمپلنت کره ای برند DIO را برای درمان خود انتخاب می‌کنند.

معرفی انواع ایمپلنت

معرفی انواع برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های سوئیسی کیفیت بسیار بالایی دارند و در حوزه دندانپزشکی بسیار پرطرفدار هستند. البته لازم به توضیح است که به دلیل شرایط تحریم اقتصادی و ارتباطات سیاسی ایران با کشورهای اروپایی در حال حاضر دسترسی به برندهای اورجینال سوئیسی کاری بسیار سخت و البته غیرممکن است.

تنها تعدادی از کلینیک‌های دندانپزشکی مطرح از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت ایمپلنت‌های سوئیسی اصل را با ضمانت کیفیت به بیماران خود عرضه می‌کنند. در ادامه چندتا از معروف‌ترین برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان را معرفی می‌کنیم:

برند سوئیسی SIC

برند سوئیسی SIC  با تکیه بر پیشینه و تجربه بالایی که دارد، همواره به عنوان انتخاب اول در درمان ایمپلنت قرار می‌گیرد. عمر بالا و سازگاری زیاد با بدن، ایمپلنت‌های این برند را به گزینه‌ای محبوب در نزد دندانپزشکان تبدیل کرده است. اگر قیمت ایمپلنت دندان برایتان مهم نیست و می‌خواهید یک کاشت ایمپلنت بدون دغدغه و با دوام را تجربه کنید، استفاده از ایمپلنت سوئیسی SIC را به شما توصیه می‌کنیم.

برند سوئیسی ITI

ITI دیگر برند سوئیسی مطرح در زمینه تولید ایمپلنت‌های دندانی است. ایمپلنت‌های ساخت برند ITI از ترکیب ۱۵ درصد زیرکونیوم و ۸۵ درصد تیتانیوم ساخته می‌شوند و بسیار مستحکم هستند. این ایمپلنت‌ها کاملا با بدن سازگار هستند و تنها در برخی موارد نادر منجر به بروز آلرژی و حساسیت می‌شوند. ایمپلنت‌های برند سوئیسی ITI به بیش از ۷۰ کشور جهان عرضه می‌شوند.

برند سوئیسی SPI

برند سوئیسی SPI را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین برند ایمپلنت سوئیسی در بین بیماران معرفی کرد. سابقه و تجربه بالای این برند توجه بسیاری از دندانپزشکان در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. استفاده از تکنولوژی‌های جدید، متریال با کیفیت و تحقیقات پیشرفته در زمینه ایمپلنت‌های دندانی، باعث شده تا ایمپلنت‌های این برند بسیار با کیفیت و با دوام باشند.

همچنین از دیگر برندهای سوئیسی ایمپلنت دندان می‌توان موارد زیر را هم نام برد:

  • برند اشترومن
  • برنده ایده
  • برند نئوبایوتک
  • برند نئودنت

مقایسه ایمپلنت سوئیسی با ایمپلنت کره ای

برای مقایسه ایمپلنت سوئیسی با ایمپلنت کره ای، می‌توان آن‌ها را از ۵ نظر با هم مقایسه کرد:

۱.قیمت

ایمپلنت‌های سوئیسی معمولا قیمت بالاتری نسبت به ایمپلنت‌های کره‌ای دارند. دلیل این اختلاف قیمت استفاده از فناوری‌های جدید، کنترل کیفیت بالا و استفاده از متریال با کیفیت است.

۲.دسترسی راحت

همان طور که گفتیم، قطعات ایمپلنت‌های کره‌ای نسبت به ایمپلنت‌های سوئیسی دسترسی راحت‌تری دارند. ایمپلنت‌های سوئیسی به دلیل شرایط تحریم واردات به سختی در ایران پیدا می‌شوند و تشخیص جنس اصل با ضمانت بسیار سخت است.

۳.کیفیت ساخت

ایمپلنت‌های کره ای و سوئیسی هر دو جزو ایمپلنت‌های با کیفیت در دنیا شناخته می‌شوند، با این حال فناوری‌های پیشرفته در ساخت ایمپلنت‌های سوئیسی باعث شده تا آن‌ها کیفیت بالاتری نسبت به ایمپلنت‌های کره ای داشته باشند.

۴.زمان اتصال و جوش خوردن

ایمپلنت‌های کره ای برخلاف ایمپلنت‌های سوئیسی، در زمان کمتری جوش می‌خورند و به این ترتیب کاشت ایمپلنت دندان در زمان کوتاه‌تری قابل انجام است.

۵.موفقیت درمان

ایمپلنت‌های کره ای با بهرمندی از تکنولوژی‌های جدید و مواد با کیفیت، تاثیر به سزایی در موفقیت کاشت ایمپلنت دندان دارند. ایمپلنت‌های کره ای بعد از کاشت به خوبی به استخوان فک جوش خورده و به این ترتیب درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در ان‌ها بیشتر است.

ماندگاری ایمپلنت کره ای بیشتر است یا ایمپلنت سوئیسی؟

از لحاظ ماندگاری ایمپلنت‌های کره ای و سوئیسی با هم در یک رده قرار دارند. به طور کلی ایمپلنت دندان جایگزینی دائمی و همیشگی برای دندان‌های از دست رفته است و دوام بسیار بالایی دارد. ایمپلنت‌های سوئیسی و کره ای هر دو جزو بهترین ایمپلنت‌ها هستند و ماندگاری آن‌ها بالای ۲۵ سال تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانیم: قیمت ایمپلنت – هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

سخن پایانی

انتخاب برند ایمپلنت دندان به دیدگاه دندانپزشک و همچنین بودجه شما برای درمان بستگی دارد، اما کسب اطلاعات در مورد بهترین برندهای ایمپلنت دندان به شما کمک می‌کند تا برای درمان خود اگاهانه‌تر عمل کنید. در این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت سعی کردیم تا با بررسی و مقایسه ایمپلنت سوئیسی با ایمپلنت کره ای، اطلاعات جامعی در مورد ۲ تا از بهترین برندهای ایمپلنت دندان موجود در ایران به شما ارائه کنیم.

شما می‌توانید برای مشاوره روش کاشت ایمپلنت دندان و انتخاب برند ایمپلنت، یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت داشته باشید. برای رزرو نوبت کافی است از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس گرفته یا اطلاعات تماس خود را در فرم اطلاعات تماس مشاوره رایگان قرار دهید. به این ترتیب کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و نوبت مشاوره شما را تعیین می‌کنند.

سوالات متداول

ایمپلنت سوئیسی بهتره یا کره ای؟

ایمپلنت سوئیسی و کره ای هر دو جزو بهترین برندها در حوزه ایمپلنت دندان به شمار می‌روند.

ایمپلنت کره‌ ای گران‌تر است یا ایمپلنت سوئیسی؟

معمولا ایمپلنت‌های سوئیسی گران‌تر از ایمپلنت‌های کره ای هستند.

بهترین برندهای کره‌ای ایمپلنت دندان کدام اند؟

مگاژن، دنتیوم، DIO و OSStem از بهترین برندهای کره ای در حوزه تولید ایمپلنت‌های دندانی هستند.

چرا ایمپلنت کره‌ ای در ایران طرفداران بیشتری دارد؟

ایمپلنت‌های کره ای نسبت به ایمپلنت‌های سوئیسی هم قیمت مناسب‌تری دارند و هم دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است و به همین دلیل در ایران طرفداران بیشتری دارند.

ایمپلنت کره ای و سوئیسی از چه جنسی هستند؟

ایمپلنت‌های کره ای و سوئیسی معمولا از ترکیب تیتانیوم و زیرکونیوم ساخته می‌شوند.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ این سوال معمولا اولین سوالی است که مراجعان مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت از دکتر می‌پرسند. لمینت دندان بهترین روش برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های درخشان است و در مقایسه با روش‌های دیگر چون کامپوزیت دندان هزینه بیشتری دارد. در این مقاله قرار

ارتودنسی نامرئی چیست؟ هر آنچه که درباره این روش ارتودنسی باید بدانید

ارتودنسی نامرئی چیست؟ هر آنچه که درباره این روش ارتودنسی باید بدانید!

یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی دندان روش ارتودنسی شفاف یا نامرئی است. در این روش مشکل نامرتبی دندان‌ها بدون نیاز به هیچ گونه براکت و سیم‌کشی برطرف می‌شود. یکی از دغدغه‌های افراد متقاضی درمان ارتودنسی، نمایان بودن سیم‌ها روی دندان‌هایشان است. براکت‌های فلزی علاوه بر ظاهر زشتی که دارند در

بهترین مارک دندان مصنوعی کدام است؟ معرفی بهترین برندهای دندان مصنوعی

بهترین مارک دندان مصنوعی کدام است؟ معرفی بهترین برندهای دندان مصنوعی

حتی اگر همیشه مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید و تمام توصیه‌های دندانپزشکتان را رعایت کنید، اگر آن‌ها از برند خوبی نباشند دوام زیادی نخواهند داشت. مارک دندان مصنوعی اهمیت زیادی دارد و هنگام درمان باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

فرق ایمپلنت با کاشت دندان، آیا ایمپلنت با کاشت دندان تفاوتی دارد؟

فرق ایمپلنت با کاشت دندان، آیا ایمپلنت با کاشت دندان تفاوتی دارد؟

ایمپلنت و کاشت دندان دو روش اصلی برای پرکردن جای خالی دندان‌ها هستند. هر دو روش دوام خوبی دارند و تا حدودی می‌توانند عملکرد دندان از دست رفته را بازیابی کنند. بیشتر مردم بر این باور هستند که کاشت دندان همان ایمپلنت بوده و این دو روش تفاوتی با هم