سفید شدن دندان های زرد در یک روز – با بهترین و سریعترین روش های سفید کردن دندان

سفید شدن دندان های زرد در یک روز - با بهترین و سریعترین روش های سفید کردن دندان

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زیبایی، داشتن دندان‌هایی سفید و بدون لکه است. همان طور که می‌دانید دندان‌ها به مرور زمان دچار تغییر رنگ و کدر می‌شوند و میزان تغییر رنگ آن‌ها به میزان رعایت نکات بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. با این حال اگر به بهترین شکل ممکن از دندان‌های خود مراقبت کنید، باز هم احتمال تغییر رنگ و زردشدن آن‌ها وجود دارد. خوشبختانه امروز روش‌های مختلفی برای سفید شدن دندان‌های زرد در یک روز وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید زیبایی را به دندان‌های خود بازگردانید. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت به بررسی بهترین و سریع‌ترین روش‌های سفید شدن دندان های زرد در یک روز می‌پردازیم.

علت زردشدن دندان‌ها چیست؟

برخلاف باور عموم، رنگ طبیعی دندان‌ها سفید و درخشان نیست و آن‌ها به صورت ذاتی کمی کدر هستند اما این کدری به چشم نمی‌آید. به مرور زمان عوامل مختلفی باعث افزایش کدری و زردشدن دندان‌ها می‌شوند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  2. رژیم غذایی نادرست
  3. استفاده زیاد از شیرینی‌جات
  4. استفاده زیاد از نوشیدنی‌های گازدار
  5. اختلالات گوارشی
  6. بالارفتن سن
  7. رفلاکس معده
  8. وراثت
  9. سیگار و دخانیات
  10. بیماری‌های مزمن مثل دیابت
  11. سرطان

اگر این شرایط را دارید، دیر یا زود دندان‌هایتان تغییر رنگ می‌دهند و بهتر است از همین الان به دنبال راه درمان و پیشگیری باشید.

علت زردشدن دندان‌ها چیست؟

روش‌های خانگی سفید شدن دندان های زرد در یک روز

حتما برای شما هم پیش آمده که برای حضور در یک جلسه خاص، به دنبال راهی فوری برای سفیدکردن دندان‌های زرد خود باشید و فرصت مراجعه به دندانپزشکی هم ندارید. در این مواقع می‌توانید از روش‌های خانگی فوری برای سفید شدن دندان های زرد در یک روز استفاده کنید.

سفیدکردن دندان با روغن

یکی از روش‌های طبیعی سفیدکردن دندان استفاده از روغن‌های طبیعی است. روغن‌هایی مثل روغن نارگیل یا روغن کنجد باکتری‌ها و بقایای مواد غذایی را از سطح و لابلای دندان بیرون می‌کشد و باعث سفیدترشدن آن‌ها می‌شود.

جوش شیرین

جوش شیرین یک خمیردندان طبیعی است و از گذشته برای از بین بردن جرم‌های دندانی استفاده می شده است. برای سفیدشدن دندان‌ها در خانه با جوش شیرین، کافی است یک قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و با آن دندان‌ها را مسواک بزنید.

پوست موز

تحقیقات انجام شده نشان داده که پوست موز دارای ترکیباتی است که می‌توانند دندان را سفید کنند. برای این کار، می‌توانید یک پوست موز را برای چند دقیقه روی دندان‌ها بمالید و بعد مسواک بزنید.

ریحان و پوست پرتقال

ریحان یکی از سفیدکننده‌های طبیعی دندان است که برای کنترل التهاب و قرمزی لثه نیز کاربرد دارد. ترکیب ریحان و پوست پرتقال یک خمیردندان طبیعی است که می‌تواند لکه‌های روی دندان را از بین ببرد. بهتر است این کار را ۲ بار در هفته و هر بار به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.

خمیر زردچوبه

زردچوبه دارای کورکومین است و دارای خواص سفیدکنندگی است. برای سفیدکردن دندان با زردچوبه، باید یک قاشق زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر شود. سپس با این خمیر به مدت ۲ دقیقه دندان‌ها را مسواک بزنید.

بیشتر بخوانید: درمان دندان درد با زردچوبه

غرغره آب و نمک

آب و نمک یک ترکیب قوی برای ضد عفونی‌کردن فضای دهان و سفیدکردن دندان‌ها است. غرغره آب و نمک هیچ خطری ندارد و می‌توانید روزی ۲ تا سه بار آن را انجام دهید تا باکتری‌های دهان از بین بروند و دندان‌ها سفید شوند.

خوراکی‌های سفیدکننده

برخی خوراکی‌ها خاصیت سفیدکنندگی دارند و می‌توان از آن‌ها برای سفیدکردن دندان‌ها استفاده کرد. از این خوراکی‌ها می‌توان به آناناس، موز، توت فرنگی، سیب و پرتقال اشاره کرد.

زنجبیل

یکی دیگر از روش‌های طبیعی سفیدکردن دندان‌ها در خانه استفاده از زنجبیل است. برای این کار به زنجبیل تازه نیاز دارید. باید زنجبیل‌های تازه را تکه تکه کرده و سپس به آن‌ها مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه اضافه کنید و سپس دندان‌ها را با این ترکیب مسواک بزنید.

پراکسید هیدروژن

یک ماده سفیدکننده و بی‌خطر طبیعی برای سفیدکردن دندان‌ها، پراکسید هیدروژن است. این ماده با غلظت ۳ درصد در داروخانه‌ها وجود دارد و هنگام استفاده باید آن را با آب رقیق کنید. برای سفیدکردن دندان‌ها به این روش همچنین می‌توانید پراکسید هیدروژن رقیق‌شده را با جوش شیرین ترکیب کنید و بعد با این ترکیب دندان‌ها را مسواک بزنید.

روغن نعناع

این روغن هم در سفیدکردن دندان‌ها و هم در از بین بردن بوی بد دهان کاربرد دارد. روغن نعناع را به صورت تازه از مراکز معتبر خریداری کرده و چند قطره از آن را به مسواک خود بزنید. سپس به مدت ۳ دقیقه دندان‌ها را با آن مسواک بزنید.

روش‌های خانگی سفید شدن دندان های زرد در یک روز

روش‌های دندانپزشکی سفید شدن دندان های زرد در یک روز

امروز دیگر داشتن دندان‌هایی سفید و بدون لک، یک آرزوی دست نیافتنی نیست و همه افراد می‌توانند از نعمت دندان‌های سفید و بدون لک بهره‌مند شوند. بسته به وضعیت دندان‌ها و مشکلاتی که دارند، می‌توان از روش کامپوزیت، لمینت یا بلیچینگ دندان‌ برای سفیدکردن آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان چیست

در بین این روش‌ها، تنها روش بلیچینگ دندان به عنوان درمان فوری زردی دندان شناخته می‌شود و در یک روز انجام می‌شود. البته بلیچینگ دندان به دو صورت انجام می‌شود که روش آفیس بلیچینگ که در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود، روش فوری و یک روزه است. هوم بلیچینگ روش دیگر سفیدکردن دندان است که مرحله سفیدشدن دندان‌ها در خانه و به مدت یک هفته انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان چیست

مزایای روش‌های دندانپزشکی سفیدکردن دندان

ایمن‌ترین و بهترین راه برای سفید شدن دندان های زرد در یک روز، روش بلیچینگ دندان است. در بلیچینگ دندان، یک سری مواد سفیدکننده با غلظت مختلف برای مدت کوتاهی روی دندان‌ها قرار گرفته و لکه‌های آن‌ها را از بین می‌برند. علاوه بر این روش، می‌توان با کامپوزیت یا لمینت نیز دندان‌های زرد را سفید کرد. اما لمینت و کامپوزیت روند طولانی‌تری نسبت به بلیچینگ دارند و حداقل در ۲ جلسه دندانپزشکی انجام می‌شوند. مهم‌ترین مزایای سفیدکردن دندان در دندانپزشکی شامل موارد زیر است:

  • افزایش سلامت دندان‌ها
  • زیباترشدن چهره
  • زیباترشدن طرح لبخند
  • یک دست شدن رنگ دندان‌ها
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون تغییر در ساختار مینای دندان
  • بدون نیاز به جراحی و تزریق بی‌حسی
  • دوام و ماندگاری مناسب
  • مقرون به صرفه
  • کنترل میزان سفیدشدن دندان
  • ظاهر طبیعی دندان‌ها بعد از سفیدکردن

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان چیست

نکات مهمی که قبل از سفید شدن دندان های زرد در یک روز باید بدانید

بلیچینگ دندان سریع‌ترین روش سفیدکردن دندان‌ها است که تنها در یک جلسه انجام می‌شود. باید بدانید که مواد سفیدکننده در این روش، تنها روی مینای دندان طبیعی تاثیر می‌گذارند و نمی‌توان از آن‌ها برای سفیدکردن روکش دندان‌ یا لمینت دندان استفاده کرد. علاوه بر این باید بدانید که بلیچینگ دندان به دو صورت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ وجود دارد. اگر می‌خواهید سفیدی دندان‌هایتان دوام بیشتری داشته باشد و زیاد عجله دارید، روش آفیس بلیچینگ بهتر نتیجه می‌دهد. اما اگر هزینه محدودی دارید و برای سفیدشدن دندان‌هایتان می‌توانید صبر کنید، هوم بلیچینگ گزینه بهتری است.

اگر دندان‌هایتان در کنار زردی مشکلات دیگری چون ترک خوردگی و شکستگی هم دارند، بلیچینگ دندان گزینه خوبی نیست و باید از روش‌های دیگر مثل لمینت یا کامپوزیت استفاده کنید. این روش‌ها در کنار سفیدکردن دندان‌، ترک‌خوردگی و شکستگی آن را نیز ترمیم می‌کنند. توجه داشته باشید که زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی هستند، بهتر است از روش بلیچینگ استفاده نکنند و سفیدکردن دندان‌هایشان به این روش را باید به تعویق بیندازند. این به این خاطر است که خدمات دندانپزشکی حتی در ایمن‌ترین شکل حالت، ممکن است روی سلامت جنین و نوزاد تاثیر منفی بگذارند به همین دلیل انجام خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی در دوره بارداری و شیردهی تنها در شرایط اضطراری انجام می‌شوند.

مزایای روش‌های دندانپزشکی سفیدکردن دندان

پیشگیری از زردشدن دندان‌ها

همان طور که می‌دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف برای سفیدکردن دندان بی‌نیاز می‌کند. بنابراین اگر نگران زردشدن دندان‌های خود هستید، بهتر است قبل از وقوع واقعه از بروز آن جلوگیری کنید.با رعایت یک سری نکات ساده اما موثر می‌توانید از تغییر رنگ و زردشدن دندان‌هایتان جلوگیری کنید. البته توجه کنید که با رعایت همه این نکات، باز هم احتمال زردی و کدری دندان‌ها وجود دارد، اما با این روش‌ها می‌توانید زمان زردشدن دندان‌های خود را به تاخیر بیندازید.

روش‌های پیشگیری از زردشدن دندان‌ها

به اندازه کافی آب بخورید

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از زردشدن دندان‌ها، نوشیدن آب بعد از خوردن غذا یا خوراکی‌هایی است که باعث تغییر رنگ دندان می‌شوند. نوشیدن آب رنگدانه‌ها و مواد اسیدی را از روی دندان‌ها پاک می‌کند.

مسواک بزنید

روزی حداقل سه مرتبه باید دندان‌ها با مسواک و خمیردندان مناسب شسته شوند. بهترین زمان برای مسواک زدن دندان‌ها، نهایتا ۶۰ دقیقه بعد از خوردن غذا است.

نخ دندان بکشید

با نخ دندان می‌توان بقایای مواد غذایی را از لابلای دندان‌ها بیرون آورد و از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری کرد.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها مثل نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌جات و شکلات باعث زردشدن دندان‌ها می‌شود. بنابراین اگر میزان مصرف این خوراکی‌ها را کاهش دهید یا بلافاصله بعد از مصرف آن‌ها دندان‌هایتان را بشویید، می‌توانید از زردشدن دندان‌های خود جلوگیری کنید.

از سیگار و دخانیات اجتناب کنید

سیگار و دخانیات مهم‌ترین عامل زردی دندان‌ها هستند و اگر از مصرف آن‌ها خودداری کنید، دندان‌هایتان دیرتر زرد خواهند شد.

کلسیم بیشتری مصرف کنید

اگر در رژیم غذایی‌تان کلسیم کمی وجود دارد، بهتر است غذاهای حاوی کلسیم مثل پنیر و شیر بیشتری به آن اضافه کنید. این ترکیبات حاوی کلسیم هستند و به تقویت مینای دندان کمک می‌کنند.

قند کمتری بخورید

خوراکی‌های حاوی قند، دشمن شماره یک دندان‌ها هستند. مصرف زیاد قند باعث افزایش پلاک و جرم دندان و در نتیجه لک شدن آن می‌شود. پس اگر می‌خواهید دندان‌هایی بدون لکه و سفید داشته باشید، باید قند کمتری بخورید.

به طور منظم دندان‌هایتان را بررسی کنید

به طور کلی تمام افراد باید حداقل سالی ۲ مرتبه وضعیت سلامت دندان‌های خود را چک کنند. با چکاپ منظم می‌توان بسیاری از مشکلات دندانی را قبل از اینکه حاد شوند، تشخیص داد و درمان کرد.

پیشگیری از زردشدن دندان‌ها

سخن پایانی

در این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت سعی کردیم تا روش‌های سفید شدن دندان های زرد در یک روز را به طور کامل توضیح دهیم. روش‌های خانگی سفیدکردن دندان، می‌توانند تنها لکه‌های جدید و خفیف را از بین ببرند و تاثیری روی لکه‌های قدیمی و تیرگی‌های شدید دندان ندارند. اگر دندان‌هایتان به علت افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب یا مصرف دخانیات زرد شده‌اند، روش‌های سفیدکردن دندان در دندانپزشکی مثل لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان درباره روش‌های سفیدکردن دندان در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، فرمی که در سایت قرار داده شده را تکمیل کنید تا برای رزرو نوبت با شما تماس بگیریم.

سوالات متداول

برای جلوگیری از زردشدن دندان‌ها چه می‌توان کرد؟

با رعایت بهداشت دهان و دندان، رعایت رژیم غذایی، اجتناب از دخانیات و جرم‌گیری منظم دندان‌ها می‌توان از زردشدن آن‌ها جلوگیری کرد.

سریع‌ترین روش سفید شدن دندان‌های زرد در یک روز چیست؟

بلیچینگ دندان سریع‌ترین راه سفید شدن دندان‌ها است که به دو صورت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود.

آیا می‌توان دندان‌ها را در خانه سفید کرد؟

بله با یک سری روش‌های خانگی مثل استفاده از روغن نارگیل، جوش شیرین یا پوست موز می‌توان دندان‌های زردشده را سفید کرد.

سفیدکردن دندان در خانه بهتر است یا در دندانپزشکی؟

مسلما روش‌های خانگی نمی‌توانند به اندازه روش‌های دندانپزشکی زردی و تغییر رنگ دندان‌ها را از بین ببرند و چون تحت نظر دندانپزشک انجام می‌شوند، ماندگاری بیشتری دارند.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
فرق بین پروتز دندان و ایمپلنت چیست؟

فرق بین پروتز دندان و ایمپلنت چیست؟

یکی از بدترین تجربه‌ها، تجربه نداشتن دندان است. نبود دندان در کنار اینکه باعث زشت‌شدن چهره و لبخند می‌شود، ممکن است از لحاظ گوارشی نیز برای شما مشکلی ایجاد کند. زیرا همان طور که می‌دانید دندان‌ها وظیفه هضم فیزیکی غذاها را برعهده دارند. در نتیجه هر یک دندانی که از

راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست؟ معرفی بهترین روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان

راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست؟ معرفی بهترین روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان‌ها به دنبال فعالیت مخرب باکتری‌ها و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان اتفاق می‌افتد. این عارضه با معاینه بالینی، رادیوگرافی دندان و پروب تشخیص داده می‌شود و درمان با توجه به میزان پوسیدگی و مرحله آن تعیین می‌شود. پوسیدگی دندان یکی از محتمل‌ترین مشکلات دندانی است که همه

میزان تراش دندان برای لمینت دندان-مقدار و نحوه تراش دندان برای لمینت دندان چقدر است؟

میزان تراش دندان برای لمینت دندان-مقدار و نحوه تراش دندان برای لمینت دندان چقدر است؟

آیا لمینت دندان باعث آسیب به دندان می‌شود؟ مقدار و نحوه تراش دندان برای لمینت دندان چقدر است؟ آیا لمینت دندان بدون تراش مینای آن امکان‌پذیر است؟ این سوالات جزو پرتکرارترین سوالات متقاضیان لمینت دندان در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت است.میزان تراش دندان برای لمینت دندان، جزو مهم‌ترین

لومینیرز دندان چیست؟ - بررسی کامل مزایا، معایب لومینیرز دندان

لومینیرز دندان چیست؟ – بررسی کامل مزایا، معایب لومینیرز دندان

داشتن لبخندی زیبا با دندان‌هایی سفید و یک دست، تاثیر زیادی روی افزایش اعتماد به نفس و زیبایی کلی ظاهر شما دارد. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، تقریبا هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که لبخندی کامل و بدون نقص داشته باشد و قریب به ۹۰ درصد لبخندهای زیبایی که در