لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟ مدت زمان و تعداد جلسات انجام لمینت

لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟در این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت قرار است در مورد مدت زمان لمینت دندان توضیح دهیم. اتفاقاتی چون ضربه تصادف، مصرف سیگار و دخانیات یا پوسیدگی شدید می‌تواند ظاهر دندان‌های شما را نامرتب و زشت کند. علاوه بر این در گذر زمان و استفاده نکردن از مسواک رنگ دندان‌ها تیره شده و لک می‌شوند. اکنون به لطف روش‌های زیبایی در دندانپزشکی می‌توان نواقص ظاهری دندان‌ها را به شکلی کاملا طبیعی و نامحسوس برطرف کرد. لمینت دندان جزو پرطرفدارترین روش‌های زیبایی در دندانپزشکی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. در این روش یک لایه نازک از جنس سرامیک روی دندان اصلی قرار گرفته و ظاهر آن را بهبود می‌دهد.

لمینت دندان چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که از شکل ظاهری و اندازه دندان‌های خود راضی نیستند. اگر شما هم یکی از مشکلات زیر را دارید، می‌توانید با روکش لمینتی زیبایی را به دندان‌ها و لبخند خود بازگردانید:

  • وجود فاصله بین دندانی
  • شکستگی‌ دندان
  • ترک خوردگی و لب‌پرشدگی دندان‌
  • بد رنگی و تغییر رنگ شدید دندان‌
  • ناهم اندازه بودن دندان‌‌ها
  • خرگوشی بودن دندان
لمینت دندان چقدر طول میکشد؟

چه کسانی نمی‌توانند دندان‌هایشان را لمینت کنند؟

لمینت دندان در موارد زیر توصیه نمی‌شود:

  • ابتلا به بیماری‌های پریودنتال
  • تغییر و تخریب شدید دندان در اثر پوسیدگی
  • ضعف مینای دندان و نازک بودن آن
  • دندان قروچه
  • ضعیف شدن دندان‌ها در اثر پوسیدگی، شکستگی زیاد و پرکردگی وسیع

انواع برند های ایرانی و خارجی لمینت دندان:

لمینت ایمپرکس ایمکس: 

این نوع از لمینت توسط شرکت مشهوری به نام ویوانت ساخته می شود. به دلیل نوع مواد به کار رفته در این لمینت دندان، دارای دوام و استحکام بالایی است. همچنین این برند لمینت کاربرد فراوانی در رفع نواقص دندانی و اصلاح فرم دندان دارد.

ونیر لمینت: 

این نوع لمینت معمولا توسط شرکت مک ساخته می شود. این برند یکی از گرانترین برندهای لمینت بوده و به دلیل خاص بودن آن تنها برای افرادی استفاده می شود که خواستار استفاده از این نوع برند باشند. این برند، یکی از برندهای محبوب و پرکاربرد در بین ستاره های هالیوودی می باشد. شاید مهم ترین مزیت این نوع لمینت شباهت بسیار بالای آن به دندان طبیعی است.

لمینت دوراتین:

 شرکت ویتا یکی از شرکت های مشهور در زمینه ساخت این لمینت است. این لمینت از جنس پرسلین فشرده بوده و در حین اینکه قیمت مناسبی دارد از نظر مقایسه با سایر برندها ارزانترین برند لمینت به حساب می آید،  همچنین دارای استحکام و ماندگاری قابل قبولی است.

ونیر سرک: 

شرکت CEREC که یکی از شرکت های مشهور در زمینه طراحی و ساخت لمینت دندان است، این لمینت را تولید و عرضه می کند. از مزایای بسیار مهم این لمینت آماده سازی سریع آن است که از طریق طراحی سه بعدی در مطب دندانپزشک صورت می گیرد و به همین علت جزء گران ترین برندهای لمینت دندان به حساب می آید.

به طور کلی گرانترین برندهای لمینت دندان را می توان برند ونیر لمینت و ونیر سرک و ارزانترین را لمینت دوراتین نام برد.

به طور کلی گرانترین برندهای لمینت دندان را می توان برند ونیر لمینت و ونیر سرک و ارزانترین را لمینت دوراتین نام برد.

مزایا و معایب لمینت دندان چیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟ به بررسی مزایا و معایب لمینت دندان میپردازیم.

از مهم‌ترین مزایای لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • زیباترکردن لبخند
  • کاربردی در اصلاح طرح لبخند
  • دوام و ماندگاری ۱۰ تا ۱۵ ساله
  • از بین بردن تیرگی‌ها و لکه‌های دندانی
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ
  • ظاهر کاملا طبیعی
  • بدون افزایش ضخامت دندان‌ها
  • درمان سریع و کوتاه مدت
  • بدون درد و خونریزی

این روش اگر چه که مزایای متعددی دارد، اما یک سری معایب هم دارد که عبارتند از:

  • افزایش حساسیت دندان
  • قیمت بالاتر
  • غیر قابل بازگشت
  • تغییر در ساختار مینای دندان
  • غیر قابل ترمیم

لمینت دندان چگونه انجام می‌شود؟

مراحل انجام لمینت دندان به صورت زیر است:

۱.  معاینه و بررسی دندان‌ها

در این مرحله دهان و دندان‌ها از نظر وجود عفونت یا پوسیدگی بررسی میشوند. در صورت وجود عفونت و پوسیدگی فعال، ابتدا باید این مشکل حل شده و بعد روکش لمینتی نصب شود.

۲.  آماده سازی دندان

برای اتصال محکم روکش به دندان‌، مقداری از مینای دندان تراش داده می‌شود. این مرحله کاملا بدون درد و خونریزی بوده و نیازی به نگرانی در این باره وجود ندارد. مدت زمان آماده سازی دندان برای نصب لمینت، از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. هر چه دندانپزشک مهارت بیشتری داشته باشد، مدت زمان این مرحله کمتر هم خواهد شد.

۳.  قالبگیری

برای ساخت روکش لمینتی از دندان‌ها قالبگیری شده و سپس قالب به لابراتوار ارسال می‌شود. قالبگیری دندان‌ها با استفاده از یک خمیر مخصوص و تری صورت می‌گیرد. دندانپزشک خمیر را درون تری ریخته و بعد آن را روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد. تری باید بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه روی دندان قرار گرفته تا به فرم آن درآید. ساخت روکش لمینتی در لابراتوار بین ۱ الی ۲ هفته طول می‌کشد.

۴.  نصب روکش‌ها

در این مرحله دندانپزشک به کمک یک سری سمان‌های مخصوص پیوندهای شیمیایی و فیزیکی بین روکش لمینتی و مینای دندان را تقویت می‌کند.

لمینت دندان چگونه انجام میشود؟

تعداد جلسات لمینت دندان چقدر است؟

حالا که با مزایا و معایب و مراحل لمینت دندان آشنا شدید به این موضوع می‌پردازیم که لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟ تعداد جلسات لمینت دندان برای هر فرد متفاوت است و بستگی به شرایط خاص او دارد. برای برخی تنها ۴ جلسه دندانپزشکی کفایت می‌کند، اما بریا برخی دیگر ممکن است حتی تا ۱۰ جلسه به طور بیانجامد. اگر دندان‌هایتان سالم باشند و مشکلاتی چون پوسیدگی یا عفونت نداشته باشند، ۳ تا ۴ جلسه برای نصب روکش لمینتی کافی خواهد بود. برای اطمینان بیشتر حتما پیش از انجام لمینت دندان حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید.

جلسه اول نصب لمینت دندان

در جلسه اول ابتدا معاینه کلی دندان‌ها صورت می‌گیرد. بعد از اینکه بیمار برای نصب روکش لمینتی تایید شد، رنگ روکش لمینت با توجه به سلیقه بیمار و نظر دندانپزشک انتخاب می‌شود. سپس مرحله آماده سازی دندان صورت گرفته و در نهایت قالبگیری انجام می‌شود. همچنین روکش موقت روی دندان‌های تراشیده شده قرار می‌گیرد.

جلسه دوم نصب لمینت دندان

در این جلسه ابتدا روکش‌های موقت برداشته می‌شوند. در مرحله بعد روکش‌های لمینتی ساخته شده در لابراتوار روی دندان‌های قرار می‌گیرد و بعد ترمیم‌های لازم اعمال می‌شود.

جلسه سوم نصب لمینت دندان

در این جلسه در صورتی که بیمار از روکش‌ها رضایت نداشته باشد، تغییرات لازم روی روکش‌ها اعمال می‌شود. در واقع این مرحله، مرحله تاییدی و تکمیلی دو مرحله قبلی است.

هر جلسه لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

مدت لمینت دندان بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه متفاوت بوده و ممکن است بیشتر از این هم طول بکشد. موقعیت قرارگیری دندان، اندازه فک بیمار، تخصص و تجربه دندانپزشک همگی در افزایش یا کاهش زمان نصب روکش‌های لمینتی تاثیرگذار هستند.

بعد از قالبگیری دندان‌ها، ساخت روکش لمینتی مختص به شما در لابراتوار ۲ هفته و بیشتر طول خواهد کشید. در این مدت، دندانپزشک برای جلوگیری از آسیب دیدن مینای دندان‌هایتان استفاده از روکش‌های موقت را تجویز می‌کند.

چه عواملی در افزایش یا کاهش تعداد جلسات لمینت دندان موثر هستند؟

در زمان لمینت دندان عوامل زیر تاثیر می‌گذارند:

  • تعداد دندان‌ها
  • میزان پیچیدگی درمان
  • نیاز به درمان‌های جانبی
  • اندازه فک بیمار
  • موقعیت دندان (فک بالا یا فک پایین)
  • تخصص و مهارت دندانپزشک

لمینت طولانی‌تر است یا کامپوزیت دندان؟

مدت زمان لمینت دندان به دلیل تخصصی‌بودن آن طولانی‌تر از کامپوزیت دندان است. کامپوزیت روشی راحت و سریع است که در ۱ الی ۲ جلسه دندانپزشکی اجرا می‌شود. کامپوزیت ونیر یک ماده خمیری بوده که نیاز به آماده‌سازی در لابراتوار ندارد و در همان جلسه توسط دندانپزشک نصب می‌شود.

آماده سازی و نصب لمینت دندان برای هر فرد به صورت تخصصی انجام می‌شود و به همین دلیل مدت لمینت دندان بیشتر از مدت کامپوزیت دندان است.

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

کامپوزیت دندان را می‌توان زیرمجموعه لمینت دندان دانست. در روش کامپوزیت دندان، یک لایه از مواد کامپوزیتی روی سطح دندان قرار گرفته و به این ترتیب نواقص آن را می‌پوشاند. کامپوزیت دندان نسبت به روکش لمینت، هزینه کمتری دارد. با این حال کامپوزیت دندان دوام کمتری داشته و بسیار در برابر تغییر رنگ و لکه حساس است. همچنین کامپوزیت دندان قابل برگشت بوده و امکان ترمیم آن نیز وجود دارد.

برای پاسخ به این سوال که لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت، باید هر دو روش را کاملا بررسی کرده و مزایا، معایب و کاربردهایی را که دارند با هم مقایسه کنید. همچنین انتخاب کامپوزیت یا لمینت دندان، بسته به نیاز دندان شما و بودجه‌ای که در نظر دارد متفاوت خواهد بود. همچنین شما می‌توانید از طریق مشاوره با دکتر پاک نیت بهترین روش زیبایی دندانپزشکی مختص خودتان را پیدا کنید.

هزینه روکش لمینت چقدر است؟

هزینه لمینت دندان برای هر شخصی، با شخص دیگر متفاوت است. زیرا عواملی چون تعداد دندان‌ها، نوع و برند لمینت، نیاز به درمان‌های جانبی، مدت زمان درمان، مهارت و تخصص دندانپزشک در هزینه روکش لمینتی تاثیر می‌گذارند. روکش لمینتی، جزو خدمات گران زیبایی در دندانپزشکی به شمار می‌رود. قیمت هر واحد روکش لمینتی در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. توصیه می‌کنیم برای اطلاع از قیمت دقیق لمینت دندان حضوری به کلینیک دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت مراجعه کنید.

لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

برای لمینت دندان به کجا مراجعه کنم؟

روکش لمینت دندان، روشی غیر قابل برگشت است، بنابراین باید در انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت را داشته باشید. بعد از نصب روکش‌های لمینتی، دیگر امکان تغییر رنگ آن‌ها وجود ندارد. همچنین شما دیگر نمی‌توانید از دندان‌های بدون روکش خود استفاده کنید. به این ترتیب پیش از انجام لمینت، باید به مقدار کافی برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی و دندانپزشک خود وقت بگذارید. اگر نمی‌دانید روش‌های زیر به شما در انتخاب بهترین دندانپزشک برای لمینت دندان کمک خواهد کرد:

•    پرسش از آشنایان و اطرافیان

•    جستجو در گوگل

•    پرسش از دندانپزشکان دیگر

•    جستجو در صفحات مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام

بدون شک یکی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی تهران در زمینه خدمات زیبایی و درمانی، کلینیک دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت است. در این کلینیک طیف وسیعی از خدمات زیبایی دندانپزشکی شامل ایمپلنت دندان دیجیتال، کامپوزیت دندان و طراحی لبخند ارائه می‌شود. برای اطلاع از نحوه نوبت‌دهی و رزرو وقت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانیم: بهترین نوع لمینت برای دندان چیست؟

سخن پایانی

در این مطلب در مورد لمینت دندان، کاربردها، مزایا، معایب و لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟ توضیح دادیم. لمینت دندان برای رفع مشکلاتی از قبیل ترک خوردگی، شکستگی، فاصله بین دندان‌ها و همچنین تغییر رنگ شدید دندان‌ها به کار برده می‌شود. برای دریافت بهترین نتایج از انجام لمینت دندان، توصیه می‌کنیم این کار را حتما در یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی معتبر تهران انجام دهید. 

سوالات متداول

لمینت سریع‌تر است یا کامپوزیت ونیر؟

لمینت نسبت به کامپوزیت ونیر تخصصی‌تر بوده و به همین خاطر طولانی‌تر از کامپوزیت ونیر است.

تعداد جلسات لمینت دندان چقدر است؟

نصب واحدهای لمینت دندان به طور متوسط ۲ تا ۳ جلسه طول می‌کشد.

مدت زمان لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

هر جلسه نصب لمینت دندان به طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و بیشتر طول می‌کشد.

آیا مدت زمان لمینت دندان برای همه به یک اندازه است؟

خیر، مدت لمینت دندان بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی - معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی – معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

یکی از مشکلات شایع مربوط به لثه‌ها، تحلیل رفتن آن‌ها است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. درمان لثه تحلیل رفته به روش جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است و انتخاب روش درمان به میزان تحلیل و ساییدگی لثه‌ها بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید درمان لثه تحلیل رفته بدون

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه، عملی است که در طی آن بخشی از لثه‌های بالا برداشته می‌شود تا قسمت بیشتری از دندان‌ها در معرض دید قرار گیرد. لیفت لثه هم با اهداف درمانی و هم با اهداف زیبایی در طراحی لبخند کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

دندان‌های ما همگی دو بخش دارند؛ یک بخش قابل مشاهده به نام تاج و یک بخش غیرقابل مشاهده به نام ریشه. تاج دندان قسمتی است که هنگام خندیدن، صحبت کردن و … قابل مشاهده است و هر روز با عوامل مختلفی مواجه می‌شود. اگر مراقب سلامت دندان‌ خود نباشید، تاج