لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ این سوال معمولا اولین سوالی است که مراجعان مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت از دکتر می‌پرسند. لمینت دندان بهترین روش برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های درخشان است و در مقایسه با روش‌های دیگر چون کامپوزیت دندان هزینه بیشتری دارد. در این مقاله قرار است در مورد هزینه لمینت دندان و عوامل موثر بر آن توضیح دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک روش زیبایی در دندانپزشکی است که با آن داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا برای هر کسی امکان‌پذیر شده است. در این روش از دندان‌های مدنظر قالب تهیه می‌شود و بعد در لابراتوار دندانپزشکی روکش لمینتی اختصاصی برای فرد ساخته می‌شود.

لمینت دندان در واقع نوعی ونیر دندانی است. منظور از ونیر، لایه نازکی است که روی دندان‌های اصلی خود فرد قرار گرفته و عیوب آن‌ها را می‌پوشاند. افرادی که دندان‌هایشان دچار شکستگی، لب پرشدگی، ترک خوردگی، لک‌شدگی و تغییر رنگ شده‌اند بهترین گزینه برای لمینت دندان هستند.

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ هزینه لمینت دندان در سال ۱۴۰۳ از ۴ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان و بیشتر است. در جدول زیر می‌توانید قیمت برندهای مختلف لمینت دندان و مدت زمان ماندگاری آن‌ها را ببینید:

برند لمینتقیمت لمینتمدت ماندگاری
لمینت ای پی اس ایمکس۸ میلیون تومان۵ سال
لمینت فلدسپاتیک۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۵ سال
لمینت تاپ ایمکس۱۰ میلیون تومان۱۰ سال
لمینت رئال لایف۹ میلیون تومان۵ سال
لمینت زیرکونیا A۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان۲ سال
لمینت ویتا۶ میلیون تومان۲ سال
لمینت زیرکونیا B۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان۱ سال

چرا لمینت دندان گران‌تر از سایر روش‌های ترمیمی است؟

لمینت دندان جزو گران‌ترین روش‌های ترمیمی در دندانپزشکی به شمار می‌رود. علت این امر، اختصاصی بودن روکش‌های لمینتی برای هر فرد است. در لمینت دندان، دندانپزشک از دندان‌های شما یک قالب تهیه کرده و آن را برای ساخت روکش به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می‌کند. همین مساله باعث شده تا قیمت لمینت دندان در مقایسه با دیگر روش‌های ترمیمی مثل کامپوزیت دندان بیشتر باشد.

علاوه بر این درمان لمینت دندان، به تخصص، تجربه و مهارت بالایی دارد. به این ترتیب این درمان را نمی‌توان در هر مرکزی انجام داد و همین باعث می‌شود تا هزینه این درمان کمی بیشتر از سایر درمان‌های ترمیمی باشد. برای لمینت دندان باید حتما به یک کلینیک معتبر و متخصص مراجعه کنید.

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳ به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳ توسط مراکز ذی صلاح تعیین می‌شود. البته هزینه اعلام شده از سوی این مراکز، هزینه کلی درمان بوده و تاثیر عوامل مختلف بر روی آن اعمال نشده است. قیمت لمینت دندان متاثر از چند عامل مختلف است که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • تعداد لمینت‌ها

اینکه چه تعداد از دندان‌هایتان به لمینت نیاز دارند، می‌تواند روی هزینه درمان شما تاثیر بگذارد. در این مورد باید با کلینیک دندانپزشکی مد نظر خود مشورت کنید. تعداد واحدهای لمینت توسط دندانپزشک، با توجه به نیاز فرد برای طراحی لبخند تعیین می‌شود.

  • نوع لمینت دندان و برند آن

برند و نوع لمینت دندان مهم‌ترین عاملی است که روی هزینه لمینت دندان تاثیر می‌گذارد. مسلما برندهای با کیفیت اروپایی ( IPS Impres ، Durathin، Vivaneers)و آمریکایی (Denmat ،Ibsen، Dentsply sirona) نسبت به لمینت‌های با کیفیت متوسط هزینه بیشتری خواهند داشت. این برندها به نسبت هزینه بالایی که دارند، کیفیت و البته ماندگاری بیشتری هم ارائه می‌دهند.

  • کیفیت و سرعت لابراتوار

روکش‌های لمینتی به طور اختصاصی برای هر مراجع در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می‌شوند. پروسه ساخت روکش‌ها ممکن است چندین هفته به طول بیانجامد. هر چه کیفیت متریال لابراتوار و سرعت آن‌ها بیشتر باشد، هزینه لمینت دندان بیشتر خواهد شد. کیفیت بالای متریال روکش لمینتی استفاده شده در لابراتوار، ظرافت و دقت لمینت دندان شما را افزایش می‌دهد.

  • مهارت و تجربه دندانپزشک

مهم‌ترین عامل در نتیجه نهایی در درمان‌های زیبایی دندانپزشکی علی الخصوص لمینت دندان، مهارت و تجربه دندانپزشک است. هر چه دندانپزشک تخصص و مهارت بیشتری در ارائه لمینت دندان داشته باشد، هزینه درمان هم به نسبت آن بیشتر خواهد شد. البته به این نکته توجه کنید که مهارت و تجربه دندانپزشک در لمینت دندان عامل مهمی است و نباید آن را ندیده بگیرید، زیرا اگر دندانپزشک مهارت کافی نداشته باشد عوارض جبران‌ناپذیری در انتظار شما خواهد بود.

  • نیاز به درمان‌های جانبی

گاهی پیش از لمینت دندان به برخی درمان‌های جانبی نیاز است تا درمان لمینت بی‌نقص و کامل باشد. برای مثال هر گونه پوسیدگی و عفونت دندان باید پیش از نصب روکش‌های لمینتی، به طور کامل درمان و کنترل شود. این می‌تواند هزینه لمینت دندان‌های شما را افزایش دهد. تصاویر اشعه ایکس، اسکنر داخل دهانی، استفاده از نرم‌افزارهای طراحی لبخند و … همگی جزو درمان‌های جانبی به شمار می‌روند.

  • کیفیت متریال مورد استفاده

هر چه در روند درمان شما از مواد با کیفیت‌تری استفاده شود، هزینه درمان لمینت دندان هم به همان نسبت بیشتر خواهد شد.

  • پیچیدگی درمان

پیچیدگی درمان و مدت زمانی که لمینت دندان طول می‌کشد، روی هزینه نهایی لمینت دندان تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر دندان‌ شما برای اینکه آماده نصب لمینت شود به خدمات دیگری نیاز داشته باشد، هزینه درمان به همان نسبت بیشتر خواهد شد.

  • محل درمان

اینکه در یک شهرستان کوچک دندان‌هایتان را لمینت کنید یا لمینت دندان‌هایتان را در مطبی در تهران انجام دهید، باعث افزایش یا کاهش هزینه لمینت دندان می‌شود.

انواع لمینت برای دندان ها

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دندان مانند هر روش زیبایی دیگری، یک سری مزایا و معایبی دارد که باید قبل از درمان آن‌ها را بدانید. از مهم‌ترین مزایای لمینت دندان به شرح زیر است:

  • دوام و ماندگاری بالا
  • استحکام زیاد
  • جوان‌تر نشان‌دادن چهره
  • مقاومت بالا در برابر لکه و تغییر رنگ
  • زیبایی دندان‌ها و لبخند
  • کاربرد در طراحی لبخند
  • رفع نواقص ظاهری دندان‌ها شامل شکستگی، لب پریدگی و ترک خوردگی
  • موثر در از بین بردن لکه‌های دندانی
  • افزایش اعتماد به نفس

همچنین این روش معایبی هم دارد که عبارت اند از:

  • پروسه طولانی
  • هزینه بالا
  • برگشت‌ناپذیری
  • غیرقابل ترمیم بودن لمینت بعد از نصب
  • افزایش حساسیت دندان‌ها
  • تغییر ساختار مینای دندان

عوارض و محدودیت‌های لمینت دندان

لمینت دندان روشی کاملا ایمن برای داشتن دندان‌ها و لبخندی بی‌نقص است و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد. حساسیت دندان‌ها و لثه از شایع‌ترین عوارض بعد از لمینت دندان هستند که معمولا بعد از گذشت چند روز از بین می‌روند.

با این حال اگر به یک مطب دندانپزشکی معتبر مراجعه نکنید، احتمال بروز عوارض خطرناکی چون شکستن دندان، آسیب به عصب دندان، درد دندان، پوسیدگی و عفونت دندان وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این عوارض پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب دندانپزشک و مرکزی که می‌خواهید در ان دندان‌ هایتان را لمینت کنید، به اندازه کافی تحقیق کنید.

جایگزین‌های ارزان‌تر لمینت دندان

لمینت دندان تنها روش ترمیمی در دندانپزشکی نیست و چندین روش دیگر هم برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا وجود دارد. اگر بودجه شما برای لمینت دندان کافی نیست، می‌توانید با مشورت با دکتر هومن پاک نیت روش‌های ترمیمی دیگر را امتحان کنید. برخی از روش‌های ارزان‌تری که می‌توانید آن‌ها را جایگزین لمینت دندان کنید عبارت‌اند از:

باندینگ دندان. در این روش از مواد همرنگ دندان برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شود. باندینگ تقریبا مشابه کامپوزیت ونیر بوده، اما کارآیی محدودتر و هزینه بسیار کمتری نسبت به آن دارد.

ونیر کامپوزیت دندان. ونیر کامپوزیت محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین جایگزین لمینت دندان به شمار می‌رود.

بلیچینگ دندان. اگر تنها هدف شما از انجام لمینت دندان داشتن دندان‌هایی سفیدتر از قبل است و مشکل دیگری ندارید، بلیچینگ دندان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لمینت ارزان؛ دروغ یا واقعیت؟

لمینت ارزان و فوری عبارتی‌ است که به وفور در برخی از تبلیغات ماهواره‌ای یا اینستاگرامی دیده می‌شود. اما آیا لمینت ارزان واقعی است؟ آیا لمینت زیر ۱ میلیون تومان داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ کدام از این تبلیغات واقعیت ندارند، زیرا حتی ارزان‌ترین برندهای لمینت دندان موجود در بازار هم گران‌تر از این مبلغ هستند. دکتر هومن پاک نیت توصیه می‌کنند گول این تبلیغات را نخورید و برای ارزانی سلامت دندان‌های خود را به خطر نیاندازید. اگر دغدغه هزینه لمینت دندان خود را دارید، می‌توانید از طریق پرداخت اقساطی و یا برندهای ارزان‌تر چینی و کره‌ای زیبایی دندان خود را با اطمینان خاطر بیشتر در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت انجام دهید. برای اطلاع از قیمت لمینت دندان می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مزایا  و معایب لمینت کردن دندان ها

نکاتی که لازم است بدانید!

در مورد لمینت دندان، نکاتی وجود دارد که لازم است بدانید:

  • لمینت دندان، روشی برگشت‌ناپذیر است. بنابراین بعد از اینکه یک بار دندان‌هایتان را لمینت کنید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد و تا آخر باید از روکش دندان استفاده کنید.
  • در روش لمینت دندان، روکش‌ها برای هر فرد به صورت اختصاصی تهیه می‌شوند.
  • تقریبا تمام بیمه‌های تکمیلی هزینه لمینت دندان را نمی‌پردازند، اگر می‌خواهید از خدمات بیمه استفاده کنید قبل از هر کاری با متصدی بیمه خود درباره هزینه لمینت دندان صحبت کنید.
  • کیفیت همیشه گران است، پس درگیر تبلیغات دروغین برای لمینت ارزان قیمت نشوید.
  • سلامتی شما مهم‌ترین دارایی شما است، پس آن را با کیفیت ارزان‌تر به خطر نیاندازید.
  • در مورد کلینیک‌های دندانپزشکی مختلف برای انجام لمینت دندان تحقیق کنید. این حق شما است که از بهترین خدمات و کیفیت‌ها برای زیبایی دندان‌هایتان استفاده کنید.
  • بهترین و گران‌ترین برندهای لمینت دندان می‌توانند نهایتا تا ۲۰ سال دوام داشته باشند.
  • هر ۶ ماه یک بار باید سلامت دندان‌ها و وضعیت لمینت دندان‌هایتان را چک کنید.
  • مراقبت‌های بعد از لمینت دندان مستقیما روی دوام و ماندگاری نتایج آن تاثیر می‌گذارند، اگر می‌خواهید لمینت دندان‌هایتان دوام بیشتری داشته باشد این مراقبت‌ها را مو به مو اجرا کنید.
  • مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را فراموش نکنید.

سخن پایانی

قیمت لمینت دندان دغدغه اصلی همه مراجعانی است که می‌خواهند از این روش زیبایی استفاده کنند. به این ترتیب ما در این مقاله به پرتکرارترین سوال متقاضیان این روش یعنی لمینت دندان چقدر هزینه دارد، پاسخ دادیم.

اگر می‌خواهید زیبایی را دوباره به لبخند خود بازگردانید، کافی است اطلاعات تماس خود را از طریق فرم موجود در سایت برای ما ارسال کنید. کارشناسان مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، در سریع‌ترین زمان ممکن برای رزرو وقت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

لمینت دندان گران‌تر است یا ایمپلنت؟

قیمت ایمپلنت دندان به مراتب بیشتر از هزینه لمینت دندان است.

چگونه می‌توان از خدمات بیمه برای لمینت دندان استفاده کرد؟

لمینت دندان جزو درمان‌های زیبایی دندانپزشکی بوده و اصولا بیمه هزینه آن را نمی‌پردازد. با این حال در برخی شرایط خاص و اثبات نیاز درمانی به لمینت دندان، می‌توان بخشی از هزینه را از بیمه گرفت.

هزینه لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه لمینت دندان به عوامل مختلفی از جمله تجربه و تخصص دندانپزشک، خصوصی یا دولتی بودن مطب دندانپزشکی، تعداد دندان‌ها و درمان‌های جانبی مورد نیاز بستگی دارد.

گران‌ترین برند لمینت در ایران چیست؟

برند ایمکس جزو گران‌ترین برندهای لمینت در ایران است و قیمت هر واحد آن از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
ارتودنسی نامرئی چیست؟ هر آنچه که درباره این روش ارتودنسی باید بدانید

ارتودنسی نامرئی چیست؟ هر آنچه که درباره این روش ارتودنسی باید بدانید!

یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی دندان روش ارتودنسی شفاف یا نامرئی است. در این روش مشکل نامرتبی دندان‌ها بدون نیاز به هیچ گونه براکت و سیم‌کشی برطرف می‌شود. یکی از دغدغه‌های افراد متقاضی درمان ارتودنسی، نمایان بودن سیم‌ها روی دندان‌هایشان است. براکت‌های فلزی علاوه بر ظاهر زشتی که دارند در

بهترین مارک دندان مصنوعی کدام است؟ معرفی بهترین برندهای دندان مصنوعی

بهترین مارک دندان مصنوعی کدام است؟ معرفی بهترین برندهای دندان مصنوعی

حتی اگر همیشه مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید و تمام توصیه‌های دندانپزشکتان را رعایت کنید، اگر آن‌ها از برند خوبی نباشند دوام زیادی نخواهند داشت. مارک دندان مصنوعی اهمیت زیادی دارد و هنگام درمان باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

فرق ایمپلنت با کاشت دندان، آیا ایمپلنت با کاشت دندان تفاوتی دارد؟

فرق ایمپلنت با کاشت دندان، آیا ایمپلنت با کاشت دندان تفاوتی دارد؟

ایمپلنت و کاشت دندان دو روش اصلی برای پرکردن جای خالی دندان‌ها هستند. هر دو روش دوام خوبی دارند و تا حدودی می‌توانند عملکرد دندان از دست رفته را بازیابی کنند. بیشتر مردم بر این باور هستند که کاشت دندان همان ایمپلنت بوده و این دو روش تفاوتی با هم

قرص برای عفونت دندان چی استفاده کنیم؟ معرفی قرص برای عفونت دندان

قرص برای عفونت دندان چی استفاده کنیم؟ معرفی قرص برای عفونت دندان

حتما برای شما هم پیش آمده که به شکل ناگهانی درد شدیدی را در یکی از دندان‌هایتان احساس کرده اید. گاهی درد دندان به قدری شدید است که غذاخوردن را برای شما مشکل می‌کند. درد شدید و ناگهانی دندان در کنار علائمی چون بوی بد دهان، آبسه چرکی، تورم و