بهترین نوع ایمپلنت دندان کدام است؟

بهترین کشورها در زمینه ساخت ایمپلنت و برندهای مختلف

ایمپلنت دندان روش اصلی درمان جای خالی دندان‌های از دست رفته است که در مقالات پیشین در مورد آن توضیح دادیم. در میزان موفقیت کاشت ایمپلنت دو عامل اصلی وجود دارد: تجربه و تخصص دندانپزشک و برند ایمپلنت. در این مقاله قرار است در مورد بهترین نوع ایمپلنت دندان صحبت کنیم. چرا استفاده از بهترین نوع ایمپلنت دندان مهم است؟ چگونه بهترین مدل ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟ در ادامه این مقاله به طور کامل درباره انواع مخلتف برندهای ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

جنس ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان از جنس زیرکونیوم یا تیتانیوم ساخته می‌شود که هر دو ترکیب، سازگاری بالایی با بدن دارند. هر کدام از این ایمپلنت‌ها کاربرد و مزایای خاص خود را دارند. برای مثال ایمپلنت جنس زیرکونیوم ظاهر زیباتری نسبت به ایمپلنت‌ های تیتانیومی دارد، اما این در حالی است که ایمپلنت تیتانیومی خاصیت ارتجاعی داشته و ریسک شکستن آن پایین‌تر است. بنابراین یک مساله مهم در انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان، جنس آن است.

در حال حاضر اکثر ایمپلنت‌های دندانی از جنس تیتانیوم ساخته می‌شوند. ایمپلنت‌های تیتانیومی باعث بروز واکنش‌های آلرژیک نمی‌شوند و درصد موفقیت بسیار بالایی هم دارند. در شرایطی که ایمپلنت تیتانیومی باعث بروز حساسیت در بدن فرد شوند، دندانپزشک از ایمپلنت‌های زیرکونیومی استفاده خواهد کرد.

بهترین نوع ایمپلنت دندان کدام است؟

چگونه بهترین نوع ایمپلنت دندان را بشناسیم؟

بهترین نوع و مدل ایمپلنت دندان به شرایط فرد بستگی دارد. برای مثال میزان تراکم استخوان فک، محل نصب ایمپلنت و وضعیت جسمی بیمار عوامل مهمی هستند که در هنگام انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان برای آن شخص باید مورد توجه قرار گیرند. برای شناخت و انتخاب بهترین ایمپلنت دندان، می‌توانید با دکتر هومن پاک نیت مشورت کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های زیر برای انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان کمک بگیرید:

مشورت با دوستان یا آشنایانی که به تازگی ایمپلنت دندان انجام داده‌اند

مشورت با یک دندانپزشک مورد اعتماد و با تجربه در حوزه کاشت ایمپلنت‌های دندانی

مطالعه در مورد برندهای مختلف سازنده ایمپلنت دندان و ویژگی‌های هر یک

بهترین کشورها در زمینه ساخت ایمپلنت و برندهای مختلف

کشور مبدا و برند سازنده ایمپلنت، یک عامل مهم و تاثیرگذار در کیفیت و موفقیت آمیز بودن درمان کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ساخت کشورهای مختلف، از نظر کیفیت، کارآیی، دوام و قیمت با هم متفاوت هستند. در ادامه به معرفی بهترین کشورها در زمینه ساخت ایمپلنت‌های دندانی می‌پردازیم:

ایمپلنت آمریکایی

کشور آمریکا از پیشروترین کشورها در زمینه ساخت و عرضه ایمپلنت‌های دندانی به شمار می‌رود. ایمپلنت‌های آمریکایی به دلیل شرایط تحریمی و محدودیت‌های تجاری، به سختی در ایران در دسترس هستند و قیمت بسیار بالایی هم دارند. از برندهای مطرح و پیشروی آمریکایی در زمینه ساخت ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند Zimmer Biomet

ایمپلنت‌های برند Zimmer Biomet، به جای آلیاژ تیتانیوم از ترکیبی به نام تانتالیوم ساخته شده اند. این ترکیب باعث شده تا ایمپلنت‌های Zimmer Biomet کاربردهای زیاد و البته ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند. قیمت بسیار بالا و دسترسی سخت به محصولات برند Zimmer Biomet، باعث شده تا این برند در ایران طرفداران کمتری داشته باشد.

  • برند Intralock

یکی دیگر از برندهای مطرح آمریکایی در زمینه ایمپلنت بدون شک برند Intralock است. در طراحی این ایمپلنت‌ها از ترکیبات خاصی استفاده شده است که منجر به کاهش طول دوره درمانی شده اند. به این ترتیب مهم‌ترین مزیت ایمپلنت‌های برند Intralock، کوتاهی دوره درمان همراه با کیفیتی فوق العاده بالا است.

  • برند Nobeh Biocer

کمپانی Nobeh Biocer را می‌توان جزو قدیمی‌ترین کمپانی‌های آمریکایی در زمینه ساخت و عرضه ایمپلنت‌ها نام برد. این کمپانی دارای سه مرکز تولید اصلی در کشورهای آمریکا، سوئد و ژاپن است و به بیش از ۸۰ کشور جهان ایمپلنت‌های دندانی با کیفیت و با دوام را ارسال می‌کند.

ایمپلنت سوئیسی

کشور سوئیس در زمینه تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی کشوری پیشرو است و حرف اول را در کیفیت می‌زند. اگر به دنبال بهترین نوع ایمپلنت دندان هستید، برندهای سوئیسی قطعا یکی از گزینه‌های حتمی شما هستند. برندهای مطرح سوئیسی در زمینه ساخت ایمپلنت‌های دندانی عبارت اند از:

  • برند Straumann

برند اشترومن از شناخته‌شده ترین برندهای سوئیسی در زمینه ساخت ایمپلنت‌های دندانی است. کمپانی اشترومن برای ساخت ایمپلنت‌ها از مهندسی بسیار دقیق و بهترین متریال استفاده می‌کند. ایمپلنت برند اشترومن بهترین گزینه برای افرادی است که دچار کمبود تراکم استخوان هستند. کیفیت بالا، دوره درمان کوتاه، دوام بالا و پایین‌بودن احتمال شکستن ایمپلنت از جمله مهم‌ترین مزایای ایمپلنت‌های برند اشترومن هستند.

  • برند dr.Ihde

کمپانی سوئیسی dr.Ihde بیش از نیم قرن تجربه ساخت ایمپلنت‌های با کیفیت را در رزومه کاری خود دارد. ایمپلنت‌های این برند جزو محبوب‌ترین ایمپلنت‌ها در مطب‌های دندانپزشکی تهران به شمار می‌روند.

بهترین کشورها در زمینه ساخت ایمپلنت و برندهای مختلف

ایمپلنت آلمانی

یکی دیگر از کشورهای فعال در زمینه ساخت بهترین نوع ایمپلنت دندان، بدون شک کشور آلمان است. ایمپلنت‌های آلمانی از بهترین مواد و متریال ساخته می‌شوند و منجر به بروز واکنش‌های حساسیتی در افراد مختلف نمی‌شوند. از برندهای مطرح آلمانی سازنده ایمپلنت‌های دندانی می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

  • برند Bego

کمپانی آلمانی Bego شناخته‌شده‌ترین کمپانی آلمانی در حوزه ساخت‌ ایمپلنت‌های دندانی است. ایمپلنت‌های این برند از جنس زیرکونیوم هستند و در عین زیبایی ظاهری، دوام بسیار خوبی هم دارند. از مزایای مهم ایمپلنت‌های این برند قیمت مقرون به صرفه آن‌ها است.

  • برند Medintika

ایمپلنت‌های برند Medintika به دلیل کاهش میزان تحلیل استخوان فک و درصد بالای موفقیت درمان، در زمره گران‌ترین ایمپلنت‌های دندانی به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید ایمپلنت دندان‌هایتان بسیار با کیفیت، با دوام، یک دست و با ظاهری زیبا باشد ایمپلنت‌های برند Medintika می‌توانند تمام خواسته‌های شما را برطرف کنند.

ایمپلنت کره‌ای

ایمپلنت‌های کره‌ای در مقایسه با ایمپلنت‌های اروپایی و آمریکایی، هم قیمت مناسب‌تری دارند و هم دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است. از بهترین برندهای کره‌ای در حوزه ساخت ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برندهای دنتیس، یوفیت، مگاژن، DIO و دنتیوم را نام برد. در ایران ایمپلنت‌های برند دنتیوم بسیار به دلیل دوام بالا، کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه بسیار پرفروش و محبوب هستند.

ایمپلنت ایتالیایی

برندهای Sweden & Martina و GEASS به عنوان بهترین ایمپلنت‌های ایتالیایی شناخته می‌شوند. این ایمپلنت‌ها با به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا ساخته می‌شوند و کیفیت بسیار خوبی هم دارند.

ایمپلنت فرانسوی

ایمپلنت‌های فرانسوی به دلیل کیفیت بالا، دوام طولانی، کاربری راحت و قیمت مناسب جزو بهترین انواع ایمپلنت دندان شناخته می‌شوند. از برندهای مطرح فرانسوی در حوزه ساخت ایمپلنت‌های دندانی می‌توان به  IDI و Axiom اشاره کرد.

ایمپلنت چینی

متاسفانه برخی از افراد با شنیدن نام کشور چین، کالاهای بی کیفیت و دسته دوم چینی را به یاد می‌اورند که تا حدودی واقعیت دارد. متاسفانه برخی از مطب‌های دندانپزشکی به جای استفاده از برندهای دسته اول چینی از برندهای بی کیفیت و نامرغوب ایمپلنت دندان برای درمان استفاده می‌کنند. همین باعث کاهش درصد موفقیت درمان ایمپلنت دندان و نارضایتی بیماران شده است.

در بین برندهای چینی ایمپلنت دندان درجه بندی وجود دارد و برندهای دسته اول، در عین قیمت مناسب کیفیت قابل قبولی هم دارند. البته نباید از ایمپلنت‌های چینی دوام و کیفیت ایمپلنت‌های آمریکایی و اروپایی را انتظار داشت. اگر به دنبال بهترین نوع ایمپلنت دندان با قیمتی مناسب هستید، می‌توانید در بین برندهای درجه اول چینی به دنبال یک گزینه متناسب با بودجه خود باشید.

بهترین نوع ایمپلنت دندان ساخت چه کشورهایی است؟

بهترین نوع ایمپلنت دندان ساخت چه کشورهایی است؟

انتخاب اینکه بهترین مدل ایمپلنت دندان ساخت چه کشوری است، به نظر دندانپزشک شما بستگی دارد. دندانپزشکان با توجه به تجربه خود در زمینه ایمپلنت کشورهای مختلف، آن‌ها را با هم مقایسه کرده و بهترین ایمپلنت را انتخاب می‌کنند. طبق آمارهای موجود و نظرات دندانپزشکان ایرانی در مورد ایمپلنت کشورهای مختلف، ایمپلنت‌های امریکایی و آلمانی جزو بهترین انواع ایمپلنت دندان به شمار می‌روند و کیفیت بسیار خوبی دارند. آمار فروش تجهیزات دندانپزشکی نشان می‌دهد که ایمپلنت‌های سوئیسی، کره‌ای، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و آمریکایی جزو برترین و البته پرفروش‌ترین ایمپلنت‌های دندانی هستند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بهترین نوع ایمپلنت دندان و روش شناخت آن توضیح دادیم. با توجه به گستردگی درمان ایمپلنت، در حال حاضر ده‌ها برند معتبر از سراسر دنیا به ساخت ایمپلنت‌های دندانی می‌پردازند. این تعدد برندها باعث شده تا انتخاب بهترین نوع و مدل ایمپلنت دندان کاری سخت باشد. برای بهرمندی از بهترین مدل‌های ایمپلنت دندان، حتما کاشت ایمپلنت دندان خود را در مراکز معتبر انجام دهید. مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، جزو بهترین مطب‌های دندانپزشکی در تهران است که به طور تخصصی در حوزه کاشت ایمپلنت معمولی و دیجیتال فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با خیالی آسوده کاشت ایمپلنت دندان خود را به دکتر هومن پاک نیت بسپارید و بابت نتیجه نگران نباشید. برای دریافت نوبت از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی - معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی – معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

یکی از مشکلات شایع مربوط به لثه‌ها، تحلیل رفتن آن‌ها است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. درمان لثه تحلیل رفته به روش جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است و انتخاب روش درمان به میزان تحلیل و ساییدگی لثه‌ها بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید درمان لثه تحلیل رفته بدون

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه، عملی است که در طی آن بخشی از لثه‌های بالا برداشته می‌شود تا قسمت بیشتری از دندان‌ها در معرض دید قرار گیرد. لیفت لثه هم با اهداف درمانی و هم با اهداف زیبایی در طراحی لبخند کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

دندان‌های ما همگی دو بخش دارند؛ یک بخش قابل مشاهده به نام تاج و یک بخش غیرقابل مشاهده به نام ریشه. تاج دندان قسمتی است که هنگام خندیدن، صحبت کردن و … قابل مشاهده است و هر روز با عوامل مختلفی مواجه می‌شود. اگر مراقب سلامت دندان‌ خود نباشید، تاج