ایمپلنت فوری چیست؟ مزایا و معایب این روش

ایمپلنت فوری چیست؟ مزایا و معایب این روش

آیا از جای خالی دندان‌های از دست رفته خود خجالت می‌کشید؟ آیا نبود یک یا چند دندان‌تان باعث کاهش اعتماد به نفس شما شده است؟ آیا به دنبال روشی دائمی برای رهایی از چهره زشت جای خالی دندان‌های از دست رفته خود هستید؟ روش کاشت ایمپلنت دندان در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت را به شما توصیه می‌کنیم. ایمپلنت دندان به روش‌های مختلفی از جمله ایمپلنت فوری، سنتی و دیجیتال در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت با بهترین متریال و ابزارها انجام می‌شود. در ادامه این مقاله قرار است راجع به ایمپلنت فوری دندان توضیح بدهیم و به این سوال پاسخ دهیم که ایمپلنت فوری چیست؟ اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درباره ایمپلنت فوری دندان هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ایمپلنت فوری چیست؟

یکی از جدیدترین متدهای کاشت ایمپلنت دندان، کاشت ایمپلنت فوری است. در این روش بعد از گذشت زمان کوتاهی از نصب ایمپلنت، روکش هم نصب می شود. Immediate loading implants یا ایمپلنت فوری دندان با هدف کاهش طول دوره درمان با ایمپلنت انجام می‌ شود. برخلاف کاشت ایمپلنت به روش سنتی، طول دوره درمان با ایمپلنت فوری از چند ماه به چند هفته کاهش می‌یابد. البته این روش هم با چالش‌ها و محدودیت‌هایی روبرو است که هنگام مشاوره دندانپزشکی در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت به طور کامل بررسی می‌شوند.

در پاسخ به این سوال که ایمپلنت فوری دندان چیست، باید بدانید که این روش بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته در جلو است. دندان‌های جلویی تاثیر مهمی روی زیبایی چهره و لبخند دارند و نبود هر یک مستقیما روی اعتماد به نفس فرد تاثیر خواهد گذاشت. با استفاده از روش کاشت ایمپلنت فوری، می‌توان جای خالی دندان های جلویی را تنها در عرض چند هفته به بهترین شکل ممکن پر کرد. این روش همچنین برای افرادی که از نظر زمانی محدودیت دارند، بسیار مناسب و کاربردی است.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری دندان چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت فوری دندان مزایای بسیاری دارد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش طول دوره درمان
  • کاهش تعداد جلسات مراجعه به دندانپزشکی
  • صرفه جویی در وقت و هزینه‌های درمان
  • امکان پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته تنها در یک جلسه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • عدم تغییر در لحن و نحوه تکلم فرد
  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک
  • جلوگیری از تحلیل لثه
  • کاهش میزان درد و خونریزی
  • افزایش سرعت بهبودی و کاهش دوره نقاهت
  • جراحی کم تهاجمی

معایب ایمپلنت فوری چیست؟

روش ایمپلنت فوری با همه مزایای زیادی که دارد، عاری از عیب و نقص نیست. ایمپلنت فوری دندان هم ممکن است مانند سایر روش‌های درمانی معایب و عوارض خاصی را برای فرد به همراه داشته باشد. میزان بروز عوارض و معایب ایمپلنت فوری، بسیار کم بوده و تنها در صورت عدم نصب اصولی کامپوزیت دندان رخ خواهد داد. از مهم ترین معایب روش کاشت ایمپلنت فوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش احتمال عفونت
  2. افزایش خطر شکستگی ایمپلنت در روش فوری نسبت به روش معمولی
  3. محدود بودن افرادی که می‌توانند از این روش استفاده کنند
  4. هزینه بالاتر
  5. احتمال ریزش استخوان
  6. ناهماهنگی و عدم تطابق با بافت‌های اطراف
  7. عدم اتصال و جوش خوردن به استخوان فک
  8. کاهش درصد موفقیت

چرا احتمال عفونت بعد از کاشت ایمپلنت فوری بیشتر است؟

یکی از معایب و عوارض مهمی که در روش کاشت ایمپلنت فوری وجود دارد، افزایش خطر عفونت و پوسیدگی است. طبق آمارها درصد میزان موفقیت کاشت ایمپلنت به روش معمولی، بالای ۹۵ درصد تخمین زده می‌شود. اما این میزان در روش کاشت ایمپلنت فوری کمی کمتر است.

 کاهش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت فوری، به این خاطر است که در این روش احتمال شکستگی و بروز عفونت افزایش می‌یابد. دلیل این امر، همزمانی کاشت ایمپلنت دندان با خارج کردن ریشه و کشیدن دندان است. احتمال شکست و عدم موفقیت کاشت ایمپلنت فوری به خصوص در افرادی که مبتلا به بیماری‌های التهابی لثه هستند و یا بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند، بیشتر خواهد بود.

اگر بعد از کشیدن دندان و خارج کردن ریشه آن، حفره آن به شدت عفونی و دچار پوسیدگی باشد نباید کاشت ایمپلنت فوری انجام شود. زیرا ممکن است بخشی از عفونت درون کانال ریشه دندان باقی مانده و پس از کاشت ایمپلنت افزایش یابد. به همین خاطر توصیه می‌شود که برای کاشت ایمپلنت دندان، به خصوص کاشت ایمپلنت فوری حتما به یک مرجع مطمئن و دندانپزشک با تجربه مراجعه کنید. برای رزرو نوبت کاشت ایمپلنت فوری در دندانپزشکی دکتر پاک نیت، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

ایمپلنت فوری دندان برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت فوری دندان برای چه افرادی مناسب است؟

همان طور که گفتیم اجرا و کاشت ایمپلنت فوری، نسبت به روش معمولی محدودیت بیشتری دارد. اگر به دلایلی نمی توانید چند ماه برای کاشت ایمپلنت به روش معمولی صبر کنید، یا به دلیل طولانی بودن پروسه درمان ایمپلنت معمولی از انجام آن سر باز می‌زنید، ایمپلنت فوری گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. افرادی که شرایط زیر را دارند، کاندیدای کاشت ایمپلنت فوری دندان هستند:

  • افرادی که دندان‌های جلویی‌شان دچار آسیب دیدگی شده اند و از بین رفته اند
  • به هر دلیلی مجبور هستید دندان خود را بکشید
  • با طولانی بودن زمان درمان کاشت ایمپلنت مشکل دارید
  • تعداد زیادی از دندان‌هایتان را از دست داده اید و در حال حاضر هیچ دندانی ندارید
  • از انجام عمل جراحی بسیار می‌ترسید و اضطراب دارید

نحوه کاشت ایمپلنت فوری چگونه است؟

ایمپلنت فوری دندان را با عنوان ایمپلنت یک روزه هم می‌شناسند. اما واقعیت این است کاشت ایمپلنت فوری، تنها در یک جلسه انجام نمی‌شود. قبل از کاشت ابتدا دندانپزشک سوالاتی را درباره سابقه پزشکی شما، بیماری‌های که داشته اید یا دارید می‌پرسد. همچنین دندان‌های شما را به دقت معاینه می‌کند. بعد از تهیه عکس‌های رادیوگرافی، مشخص می‌شود که آیا شما شرایط دریافت کاشت ایمپلنت فوری را دارید یا خیر.

اگر به کشیدن دندان نیاز باشد، هم می‌توان چند هفته قبل این کار را کرد و هم می‌توان همزمان با نصب ایمپلنت دندان را کشید. تصمیم‌گیری در مورد نحوه و زمان کشیدن دندان بستگی به شرایط استخوان فک و صلاح دید پزشک دارد. هنگام جراحی، ابتدا دندانپزشک بی حسی موضعی را تزریق می‌کند. سپس ایمپلنت درون استخوان فک نصب می‌شود و روکش موقتی روی آن قرار می‌گیرد. بعد از ساخت روکش دائمی، باید به مطب مراجعه کنید تا روکش دائمی برایتان نصب شود.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

مراحل کاشت ایمپلنت فوری چیست به صورت زیر است:

  1. معاینه و بررسی وضعیت سلامت دهان، دندان‌ها و استخوان فک
  2. عکس برداری از دندان‌ها
  3. تزریق بی حسی موضعی
  4. کشیدن دندان و خارج کردن ریشه آن
  5. پانچ لثه و نصب پایه ایمپلنت به روش دیجیتال
  6. نصب روکش موقتی
  7. قالبگیری و تهیه روکش دائمی
  8. نصب روکش دائمی

عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که عمر و ماندگاری ایمپلنت فوری دندان چقدر است، باید بگوییم که دوام ایمپلنت فوری فرقی با دوام ایمپلنت معمولی ندارد. کاشت ایمپلنت دندان چه به روش فوری و چه به روش معمولی، بالای ۲۰ سال دوام دارد. ایمپلنت دندان از روش‌های دائمی برای پرکردن جای خالی دندان‌ها به شمار می‌رود و فرد می‌تواند مادام العمر از آن‌ها استفاده کند.

مراحل کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت فوری دندان

برای کاهش میزان عوارض بعد از کاشت ایمپلنت دندان و افزایش سرعت بهبودی، باید اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات مراقبتی اهمیت فوق العاده بالایی دارند و باید تمام آن ها را رعایت کنید. از مهم‌ترین مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت فوری دندان می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تا زمان نصب روکش دائم، از خوردن خوراکی ها و غذاهای سفت و چسبنده مثل هویج، سیب، لواشک و …. خودداری کنید.
  • داروهای مسکن و آنتی بیوتیک‌هایی را که پزشک شما تجویز کرده است درست طبق برنامه و تا انتها مصرف کنید.
  • به طور مرتب و حداقل دو بار در روز با مسواک و خمیردندان مناسب دندان‌هایتان را مسواک بزنید.
  • برای کاهش التهاب و تورم صورت بعد از کاشت ایمپلنت فوری، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • بعد از گذشت چند ساعت از کاشت ایمپلنت فوری، بستنی میل کنید تا جای زخم زودتر بهبود یابد
  • استفاده از نخ دندان را جدی بگیرید
  • بهتر است تا چند روز غذاهای آبکی مثل انواع سوپ، آش و نودل را بیشتر مصرف کنید
  • سبزیجات تازه و میوه بیشتر بخورید
  • تا ۳ روز استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید
  • از خمیردندان‌های آنتی باکتریال و دارای خواص ضد حساسیت استفاده کنید
  • استفاده از دهانشویه برای کاهش ریسک بروز عفونت و پوسیدگی در محل ایمپلنت دندان اهمیت بالایی دارد
  • حداقل سالی ۳ بار برای چکاپ و معاینه ایمپلنت دندان خود به دندانپزشکی مراجعه کنید
  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کم کنید، ترک دخانیات و سیگار باعث بهبودی هر چه سریع تر و جوش خوردن بهتر ایمپلنت به استخوان فک خواهد شد.

قیمت ایمپلنت فوری دندان چقدر است؟

به طور کلی پرکردن جای خالی دندان‌ها به روش کاشت ایمپلنت دندان، چه به صورت سنتی، دیجیتال و یا فوری بالا است. همچنین در روند اجرای کاشت ایمپلنت دندان، ممکن است به یک سری درمان‌های جانبی هم نیاز داشته باشید که باعث افزایش هزینه‌های نهایی خواهند شد. ایمپلنت فوری دندان، قیمت بالاتری دارد و قیمت نهایی آن به عواملی چون برند ایمپلنت، نرخ کلینیک، استفاده از خدمات بیمه، درمان‌های جانبی و … بستگی دارد. برای مثال قیمت ایمپلنت فوری با برندهای کره‌ای برای هر واحد تقریبا ۱۰ میلیون تومان و برای برندهای سوئیسی حتی ممکن است بیشتر از ۱۷ میلیون تومان شود.

خوشبختانه هزینه کاشت ایمپلنت دندان توسط اکثر بیمه‌های تکمیلی پرداخت می‌شود. برای اطلاع دقیق از اینکه شرایط استفاده از خدمات بیمه برای کاشت ایمپلنت فوری چیست؟ با کارشناس بیمه طرف قرارداد خود مشورت کنید.

کاشت ایمپلنت دندان در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، می‌توانید زیبایی را دوباره به لبخند خود هدیه کنید. کاشت ایمپلنت دندان یک درمان فوق العاده حساس است که باید حتما توسط دندانپزشکان با تجربه و متخصص همین حوزه انجام شود. با مراجعه به دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، می‌توانید با خیالی آسوده کاشت ایمپلنت دندان‌های خود را به سرانجام برسانید. سوالات خود را از طریق بخش پرسش و پاسخ مستقیما از دکتر پاک نیت بپرسید.

کاشت ایمپلنت دندان در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که ایمپلنت فوری چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد. ایمپلنت دندان یکی از طولانی‌ترین درمان‌ها در دندانپزشکی به شمار می‌رود. در روش ایمپلنت فوری، زمان بین جراحی ایمپلنت و نصب روکش آن کاهش یافته است. روش کاشت ایمپلنت فوری دندان، نیازمند یک سری شرایط و ویژگی‌های خاص است که این شرایط در هنگام مشاوره کاشت ایمپلنت دندان با دکتر هومن پاک نیت بررسی خواهند شد.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی - معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی – معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

یکی از مشکلات شایع مربوط به لثه‌ها، تحلیل رفتن آن‌ها است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. درمان لثه تحلیل رفته به روش جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است و انتخاب روش درمان به میزان تحلیل و ساییدگی لثه‌ها بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید درمان لثه تحلیل رفته بدون

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه، عملی است که در طی آن بخشی از لثه‌های بالا برداشته می‌شود تا قسمت بیشتری از دندان‌ها در معرض دید قرار گیرد. لیفت لثه هم با اهداف درمانی و هم با اهداف زیبایی در طراحی لبخند کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

دندان‌های ما همگی دو بخش دارند؛ یک بخش قابل مشاهده به نام تاج و یک بخش غیرقابل مشاهده به نام ریشه. تاج دندان قسمتی است که هنگام خندیدن، صحبت کردن و … قابل مشاهده است و هر روز با عوامل مختلفی مواجه می‌شود. اگر مراقب سلامت دندان‌ خود نباشید، تاج