فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟

فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های پر کردن جای خالی دندان‌ها در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. خیلی از افراد به دلیل ترس و اضطراب شدید از جراحی، از انجام این عمل سر باز می‌زنند. اما اکنون به کمک روش‌های جدید کاشت ایمپلنت دندان شامل ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت فوری، همه افراد می‌توانند از این روش درمانی بهرمند شوند. در این مقاله قرار است درباره فرق ایمپلنت فوری با معمولی، صحبت کنیم. پس اگر متقاضی دریافت کاشت ایمپلنت هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

در یک توضیح کلی، ایمپلنت به هر ابزاری گفته می‌شود که جای اندام‌های از دست رفته را پر می‌کند. طبق این تعریف، منظور از ایمپلنت های دندانی، پروتزهایی است که جای دندان‌های از دست رفته را پر می‌کنند. ایمپلنت‌های دندانی از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند که به ترتیب درون استخوان فک نصب شده و در نهایت، شکلی شبیه به دندان‌های طبیعی دارند. پروتزهای دندانی در کاشت ایمپلنت دندان، از جمله پروتزهای دندانی ثابت شناخته می‌شوند که بالای ۲۵ سال عمر می‌کنند. ایمپلنت دندان به روش‌های مختلفی از جمله ایمپلنت فوری، ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی انجام می‌شود. مشکل عمده‌ اکثر بیماران در مورد ایمپلنت‌های معمولی، پروسه طولانی آن‌ها است که این مشکل در روش ایمپلنت فوری کاملا برطرف می‌شود.

ایمپلنت فوری دندان چیست؟

ایمپلنت فوری که با عنوان ایمپلنت‌های یک روزه هم معروف هستند، نوعی روش درمانی در کاشت ایمپلنت دندان است که در آن نصب پایه ایمپلنت و خارج کردن ریشه دندان همزمان با هم و در یک جلسه انجام می‌شود. در مورد فرق ایمپلنت فوری با معمولی، باید بدانید که در روش معمولی بلافاصله بعد از کشیدن دندان پایه ایمپلنت جاگذاری نمی‌شود. معمولا ۲ الی ۴ ماه بعد از کشیدن دندان به لثه فرصت داده می شود تا بهبود یابد و زخم آن التیام یابد اما در روش ایمپلنت فوری نصب پایه بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام می شود.

ایمپلنت فوری یا معمولی؟ کدام یک برای من بهتر است؟

حتما الان این سوال به ذهن شما رسیده که کدام روش کاشت ایمپلنت برای شما بهتر است؟ ایمپلنت فوری بهتر است یا ایمپلنت معمولی؟

در این باره باید ابتدا فرق ایمپلنت فوری با معمولی را بررسی کنید تا ببینید مناسب‌ترین روش برای درمان مشکل شما کدام روش است. البته با بررسی کامل تفاوت‌های ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی، باز هم نظر نهایی نظر دندانپزشک شما است. برای کاشت ایمپلنت فوری شرایطی لازم است که اگر آن‌ها را نداشته باشید، دندانپزشک روش کاشت ایمپلنت معمولی را توصیه می‌کند. از مزایای ایمپلنت فوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوره درمان کوتاه‌تر
  • درد و خونریزی کمتر
  • افزایش اعتماد به نفس
  • پرکردن جای خالی دندان‌ در سریع ترین زمان ممکن
  • دوام و ماندگاری بالا
  • کمک به حفظ استخوان
  • کمک به حفظ لثه
  • ظاهر کاملا طبیعی و هماهنگ با دیگر دندان‌ها
  • احساس راحتی بیشتر

همچنین از معایب این روش هم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ریسک بروز عفونت بیشتر
  • کاهش درصد موفقیت روش کاشت ایمپلنت
  • التهاب و تورم
  • ریسک بالای شکستگی و ترک خوردگی
  • احتمال ریزش استخوان و عدم اتصال استخوان به پایه ایمپلنت
فرق ایمپلنت فوری با معمولی در چیست؟

فرق ایمپلنت فوری با معمولی در چیست؟

فرق ایمپلنت فوری با معمولی شامل موارد زیر است:

  • کاشت و نصب ایمپلنت ‌های فوری برخلاف ایمپلنت‌های معمولی تنها در ۲ جلسه امکان پذیر است
  • ایمپلنت فوری نسبت به روش کاشت ایمپلنت معمولی، با محدودیت ‌های بیشتری روبرو است
  • پروسه ایمپلنت معمولی، ۹ الی ۱۲ ماه طول می‌کشد اما ایمپلنت فوری در پروسه ۴ الی ۶ ماهه قابل انجام است
  • کاشت ایمپلنت فوری کمی گران‌تر از کاشت ایمپلنت معمولی است
  • دوره نقاهت و بهبودی در روش کاشت ایمپلنت فوری، کوتاه تر از روش ایمپلنت معمولی است
  • خطر شکستگی در روش ایمپلنت فوری بیشتر از روش ایمپلنت معمولی است
  • احتمال بروز عفونت در کاشت ایمپلنت فوری بیشتر از کاشت ایمپلنت معمولی است

آیا دوام ایمپلنت فوری با دوام ایمپلنت معمولی فرق می‌کند؟

در مبحث فرق ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی، باید این نکته را بدانید که دوام و ماندگاری پروتزهای دندانی در هر دو روش با هم یکی است. پایه ایمپلنت به دلیل قرارگیری درون استخوان فک و اتصال به آن، استحکام و مقاومت فوق العاده بالایی دارد. این پروتزها بعد از نصب کاملا شبیه به دندان‌های طبیعی شما هستند و پس از گذشت مدتی، دیگر آن‌ها را جزئی از دندان‌های خودتان خواهید دانست.

دوام و ماندگاری ایمپلنت های دندانی چه فوری باشند، چه معمولی و چه دیجیتال بالای ۲۵ سال تخمین زده می‌شود. با رعایت نکات بهداشتی و رعایت مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت، تا آخر عمر می‌توانید بدون هیچ مشکلی از ایمپلنت دندان‌هایتان استفاده کنید و لذت ببرید!

مراحل کاشت ایمپلنت معمولی

مراحل کاشت ایمپلنت معمولی

مراحل کاشت ایمپلنت معمولی به شرح زیر است:

  1. مشاوره و بررسی وضعیت دندان‌ها
  2. طرح درمان و ارائه خدمات درمانی جانبی شامل پیوند استخوان یا لیفت سینوس
  3. تزریق بی حسی و کشیدن دندان یا خارج کردن ریشه قبلی دندان
  4. نصب پایه ایمپلنت بعد از گذشت ۲ هفته
  5. تهیه قالب از دندان و نصب روکش موقتی
  6. نصب روکش دائمی پس از اماده سازی نهایی

مراحل کاشت ایمپلنت فوری

برای کاشت ایمپلنت فوری، اولین و مهم‌ترین مرحله جلسه مشاوره و بررسی وضعیت دهان و دندان‌ها است. کاشت ایمپلنت چه به روش فوری و چه به روش معمولی، مستلزم شرایط خاصی است و باید حتما آن‌ها را داشته باشید.

در وهله اول، دندانپزشک وضعیت سلامت دندان‌های شما و همچنین سابقه ابتلا به بیماری‌های مختلف را بررسی می‌کند. در صورت ابتلا به برخی از بیماری‌های مزمن چون فشار خون، سرطان، ام اس، بیماری خود ایمنی و دیابت شما برای کاشت ایمپلنت فوری کاندید مناسبی نیستید.

در این مرحله دندانپزشک به احتمال زیاد تهیه عکس رادیوگرافی از دندان‌ها را هم درخواست می‌کند که به بررسی دقیق‌تر وضعیت دندان‌های شما کمک می‌کند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، پروسه کاشت ایمپلنت شروع خواهد شد.

در این مرحله دندانپزشک ابتدا دندان پوسیده را می‌کشد و یا ریشه دندان قبلی از خارج می‌کند. سپس در محل دندان یک سوراخ کوچک ایجاد کرده و بعد پایه ایمپلنت را درون آن نصب می‌کند. در مرحله آخر، روکش موقت روی ایمپلنت نصب می‌شود که تا پیش از آماده شدن روکش دائمی به پایه ایمپلنت آسیبی نرسد.

نکات مهمی که باید درباره ایمپلنت‌های فوری بدانید

دکتر هومن پاک نیت، انجام ایمپلنت فوری را تنها به عده محدودی از مراجعان خود توصیه می‌کنند. انجام ایمپلنت فوری دندان تنها در صورتی که محدودیت زمانی دارید، برای شما گزینه مناسبی است. در غیر این صورت و اگر زمان کافی دارید، کاشت ایمپلنت معمولی به روش دیجیتال گزینه بهتری خواهد بود. دکتر پاک نیت قبل از کاشت ایمپلنت دندان، درباره این روش درمانی و نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، به شما توضیح می‌دهند. برخی از نکات مهمی که باید قبل از کاشت ایمپلنت فوری بدانید عبارتند از:

  • ریسک بروز عفونت در روش کاشت ایمپلنت فوری نسبت به روش معمولی بیشتر است
  • اگر تعدادی زیادی  دندان پوسیده دارید، نمی‌توان همه این دندان‌ها را به روش ایمپلنت فوری جایگزین کرد.
  • برای کاشت ایمپلنت فوری باید لثه‌های شما در سلامت کامل باشند
  • تراکم بالای استخوان فک برای کاشت ایمپلنت فوری ضروری است
  • حتما قبل از کاشت ایمپلنت، در مورد بهترین برندهای ایمپلنت فوری تحقیق کنید و از دندانپزشک خود در مورد برند مورد استفاده سوال کنید
  • رعایت دقیق مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت فوری، اهمیت بالایی در موفقیت این روش درمانی دارد. اگر می‌خواهید ایمپلنت فوری انجام دهید، باید حتما تمام نکات مراقبتی را رعایت کنید.
  • در انتخاب دندانپزشک خود دقت کافی به خرج دهید. بیش از نیمی از موفقیت درمان ایمپلنت فوری، در گرو تجربه و تخصص کافی دندانپزشک شما است.
ایمپلنت دیجیتال دندان در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

ایمپلنت دیجیتال دندان در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

در این مقاله سعی کردیم تا فرق ایمپلنت فوری با معمولی را به طور کامل بررسی کنیم. ایمپلنت دندان بهترین روشی است که می‌توانید با کمک آن جای خالی دندان‌های از دست رفته‌ خود را تا آخر عمر پر کنید. انتخاب یک دندانپزشک با تجربه برای کاشت ایمپلنت در موفقیت هر چه بیشتر این روش درمانی تاثیر مهمی دارد. در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت به طور اختصاصی خدمات مربوط به کاشت ایمپلنت فوری، دیجیتال و سنتی به شما عزیزان ارائه می‌شود. پس اگر می‌خواهید تغییری همیشگی در لبخندتان ایجاد کنید، همین الان برای رزرو نوبت مشاوره کاشت ایمپلنت دندان با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی - معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی – معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

یکی از مشکلات شایع مربوط به لثه‌ها، تحلیل رفتن آن‌ها است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. درمان لثه تحلیل رفته به روش جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است و انتخاب روش درمان به میزان تحلیل و ساییدگی لثه‌ها بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید درمان لثه تحلیل رفته بدون

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه، عملی است که در طی آن بخشی از لثه‌های بالا برداشته می‌شود تا قسمت بیشتری از دندان‌ها در معرض دید قرار گیرد. لیفت لثه هم با اهداف درمانی و هم با اهداف زیبایی در طراحی لبخند کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

دندان‌های ما همگی دو بخش دارند؛ یک بخش قابل مشاهده به نام تاج و یک بخش غیرقابل مشاهده به نام ریشه. تاج دندان قسمتی است که هنگام خندیدن، صحبت کردن و … قابل مشاهده است و هر روز با عوامل مختلفی مواجه می‌شود. اگر مراقب سلامت دندان‌ خود نباشید، تاج