ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

دندان‌های خراب و جای خالی دندان‌ها، علاوه بر اینکه روی اعتماد به نفس و زیبایی چهره تاثیر می‌گذارد، می‌تواند عوارض خطرناکی را هم به همراه داشته باشد. خوشبختانه امروز روش‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها جای خالی دندان‌هایتان را برای همیشه پر کنید. ایمپلنت دیجیتال از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های کاشت ایمپلنت دندان است که تنها در تعداد کمی از کلینیک‌های دندانپزشکی در تهران و برخی شهرستان‌ها ارائه می‌شود. اگر به دنبال پرکردن جای خالی دندان‌هایتان به روش ایمپلنت دیجیتال هستید، اکنون می‌توانید برای کاشت ایمپلنت دیجیتال به دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت مراجعه کنید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا درباره این موضوع که ایمپلنت دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد، بیشتر بدانید!

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

معرفی ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال، جدیدترین روش کاشت ایمپلنت دندان است که به عنوان بهترین روش ایمپلنت بدون جراحی شناخته می‌شود. مزایای زیاد این روش درمانی باعث شده تا تعداد زیادی از افراد به دنبال پرکردن جای خالی دندان‌ خود با آن باشند.

در ایمپلنت دیجیتال، در مراحل مختلف کاشت ایمپلنت دندان از فناوری‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از این فناوری‌ها منجر به افزایش دقت و سرعت دندانپزشک می‌شود. برای مثال در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال، شما می‌توانید طرح لبخند و دندان‌هایتان را به کمک نرم افزارهای طراحی سه بعدی، بعد از کاشت ایمپلنت مشاهده کنید.

علاوه بر این طراحی روکش ایمپلنت به کمک دستگاه‌های فوق العاده پیشرفته انجام می‌شود و ظاهری کاملا شبیه به دندان‌های خودتان خواهد داشت. در ایمپلنت دیجیتال از فناوری CAD/CAM برای ساخت اباتمنت‌های کاملا شخصی استفاده می‌شود که عملکرد هر چه بهتر ایمپلنت را به همراه دارد. همچنین در این روش از سیستم‌های رباتیک برای افزایش دقت و ظرافت کاشت ایمپلنت درون استخوان فک استفاده می‌شود.

چه کسانی می‌توانند از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند؟

تمام افرادی که کاندید کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی هستند، می‌توانند از روش کاشت ایمپلنت دیجیتال استفاده کنند. خبر خوش این است که در این روش، حتی کسانی که نمی‌توانند ایمپلنت به روش سنتی انجام دهند، می‌توانند جای خالی دندان‌هایشان با کاشت ایمپلنت دیجیتال پر کنند. کاشت ایمپلنت دیجیتال به خصوص برای افرادی که شرایط زیر را دارند و از بی دندانی رنج می‌برند، توصیه می‌شود:

  1. کسانی که فشار خون بالا دارند. این دسته از افراد، به دلیل ریسک بالای خونریزی در حین کاشت ایمپلنت سنتی، کاندید مناسبی برای این روش نیستند. اما در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال، این افراد هم می‌توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند.
  2. افراد مبتلا به دیابت با مشورت و دستور پزشک، در صورتی که بیماری خود را کنترل کرده باشند
  3. افرادی که به شدت معتاد به سیگار هستند و دندان‌هایشان شدیدا آسیب دیده است
  4. افرادی که استخوان فک کوتاهی دارند
  5. افرادی که ترس و استرس زیادی از عمل جراحی دارند
  6. افراد مبتلا به بیماری‌های دهان و دندان
  7. افرادی که زخم‌هایشان دیر التیام پیدا می‌کند
مزایای ایمپلنت دیجیتال چیست؟

مزایای ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در مراحل مختلف کاشت ایمپلنت دیجیتال، از فناوری‌ها و دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود که همین باعث شده تا جای خالی دندان، با بیشترین میزان دقت و سرعت پر شود. از مزایای ایمپلنت دیجیتال می‌توان همچنین به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش دوره نقاهت
  • کاهش زمان درمان
  • کاهش خونریزی و درد
  • امکان انجام فعالیت‌های روزانه بلافاصله بعد از درمان
  • ذخیره اطلاعات و داده‌های هر بیمار نزد دندانپزشک و پیگیری راحت‌تر روند درمان
  • قابل استفاده در بیماران دیابتی و مبتلایان به فشار خون بالا
  • امکان کاشت چندین پایه ایمپلنت تنها در یک جلسه
  • کاشت ایمپلنت دندانی، به طبیعی‌ترین شکل ممکن
  • دوام و ماندگاری بیشتر
  • کاهش ریسک عفونت
  • عدم نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک‌های زیاد
  • کاهش التهاب لثه
  • بدون نیاز به ایجاد برش‌های عمیق و بخیه
  • افزایش دقت دندانپزشک
  • افزایش سرعت درمان
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک
  • جوان‌تر نشان دادن چهره
  • جلوگیری از افتادگی و تغییر شکل صورت به دلیل بی دندانی

عوارض ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دندان دیجیتال اگر توسط یک دندانپزشک ماهر و به روش کاملا اصولی انجام شود، هیچ عارضه‌ای به همراه نخواهد داشت. همچنین کاشت ایمپلنت دیجیتال نسبت به روش سنتی، عوارض کمتری به همراه دارد. با این حال از عوارض احتمالی کاشت ایمپلنت دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شل شدن پیچ ایمپلنت و عدم اتصال آن به استخوان فک
  • عفونت
  • عقب‌نشینی بافت لثه در محل ایمپلنت
  • ملتهب شدن سینوس‌ها
  • بروز درد شدید، احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی لثه
  • آسیب عصبی و بافتی
تفاوت‌ های کاشت ایمپلنت به روش سنتی با ایمپلنت دیجیتال چیست؟

تفاوت‌ های کاشت ایمپلنت به روش سنتی با ایمپلنت دیجیتال چیست؟

از تفاوت‌های مهم روش کاشت ایمپلنت سنتی با روش ایمپلنت دیجیتال عبارتند از:

  • دقت و سرعت کاشت ایمپلنت در روش دیجیتال بسیار بیشتر از روش سنتی است
  • در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال، تنها دو حفره روی استخوان فک ایجاد می‌شود
  • دوره بهبودی بعد از درمان در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال بسیار سریع و کوتاه‌تر از روش سنتی است
  • کاشت ایمپلنت دیجیتال توانسته به مقدار زیادی محدودیت‌های کاشت ایمپلنت سنتی را پشت سر بگذارد
  • دوره درمان در روش دیجیتال کمتر از روش سنتی است
  • درد و خونریزی در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال بسیار کمتر از روش کاشت ایمپلنت سنتی است
  • احتمال بروز عوارض در کاشت ایمپلنت دیجیتال کمتر از روش سنتی است

عمر ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که در مورد ایمپلنت دیجیتال چیست وجود دارد، میزان دوام و ماندگاری آن است. در این باره باید بدانید که ایمپلنت‌های دندانی، از روش‌های دائمی برای پرکردن جای خالی دندان‌ها محسوب می‌شوند و حتی تا آخر عمر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ایمپلنت‌های دیجیتال حتی می‌توانند بیشتر از ایمپلنت‌های معمولی عمر کنند. دلیل دوام بیشتر ایمپلنت دیجیتالی دندان، استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های پیشرفته است. این دستگاه‌ها با افزایش دقت و سرعت درمان، احتمال بروز خطا را به کمترین حد ممکن می‌رسانند. نیمه عمر ایمپلنت دندان دیجیتال از ۲۵ تا ۳۰ سال تخمین زده می‌شود.

مراحل ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

دندانپزشک ابتدا دندان‌ها و فک بیمار را معاینه می‌کند. تهیه عکس اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت قرارگیری دندان‌ها و سلامت استخوان فک و لثه به دندانپزشک می‌دهد. سپس در صورت تایید وضعیت بیمار برای اجرای کاشت ایمپلنت دیجیتال، طراحی اولیه برای بیمار انجام می‌شود. در صورت تایید طراحی اولیه مراحل تهیه و تولید گاید جراحی و قطعات ایمپلنت شروع می‌شود. مراحل گام به گام کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست، به صورت زیر است:

  1. اسکن داخل دهان به کمک پرینترهای سه بعدی
  2. استفاده از گاید جراحی
  3. تزریق بی حسی موضعی به کمک دستگاه یا به صورت دستی
  4. تخلیه ریشه دندان
  5. نصب ایمپلنت دندان
  6. افزودن پودر استخوان در اطراف ایمپلنت به منظور افزایش استحکام آن (در صورت نیاز)
  7. نصب اباتمنت
  8. نصب تاج و روکش نهایی دندان
ایمپلنت دیجیتال چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت دیجیتال چقدر طول می‌کشد؟

از تفاوت‌های مهم کاشت ایمپلنت دیجیتال با روش سنتی، کاهش مدت زمان درمان است. در این روش مدت زمان کاشت هر واحد ایمپلنت دندانی به حداقل ممکن رسیده و در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. این در صورتی است که زمان کاشت ایمپلنت در روش سنتی، تا چندین ساعت طول می‌کشد.

هزینه کاشت ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

به طور کلی کاشت ایمپلنت دندان، روشی مادام العمر برای پرکردن جای خالی دندان‌ها است و به همین خاطر، هزینه بالایی به همراه دارد. ایمپلنت دندان چه به روش سنتی، و چه به روش دیجیتال جزو درمان‌های پر هزینه در دندانپزشکی محسوب می‌شود.

اما این نکته را به خاطر داشته باشید که شما با کاشت ایمپلنت دیجیتال، ممکن است الان هزینه بالایی را متحمل شوید اما می‌توانید تا آخر عمر خود از ایمپلنت دندان‌هایتان لذت ببرید. نرخ دقیق و مشخصی را نمی‌توان برای کاشت ایمپلنت دیجیتال تعیین کرد، زیرا شرایط هر فرد با دیگری متفاوت است. برای مثال ممکن است دندان‌های شما علاوه بر ایمپلنت، به درمان‌های دیگری چون عصب کشی و حتی ارتودنسی نیاز داشته باشند. در نتیجه هزینه درمان‌های جانبی هم به هزینه نهایی ایمپلنت دیجیتال افزوده می‌شود. همچنین عوامل زیر در تعیین هزینه نهایی تاثیرگذار خواهند بود:

  • تجربه و مهارت دندانپزشک
  • هزینه عکسبرداری
  • هزینه استفاده از تجهیزات دیجیتالی مثل اسکنر داخل دهانی
  • کاشت دندان و قالبگیری از آن
  • برند ایمپلنت دندان
  • تعداد جلسات درمانی

آیا بیمه هزینه کاشت ایمپلنت دندان را پرداخت می‌کند؟

اگر دغدغه هزینه ایمپلنت دندان را دارید، باید بگوییم که هزینه ایمپلنت دندان تحت پوشش برخی از بیمه‌های تکمیلی قرار می‌گیرد. ایمپلنت دندان با هدف درمانی انجام می‌شود و به همین خاطر بسیاری از بیمه‌های تکمیلی هزینه آن را تا مقدار مشخصی پرداخت می‌کنند. برای اطمینان خاطر درباره اینکه سهم بیمه در هزینه ایمپلنت دندان چیست؟ با کارشناس بیمه طرف قرارداد خود صحبت کنید.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در پاسخ به این که بهترین سن برای کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست، باید بگوییم که بهترین سن برای کاشت ایمپلنت چه به روش سنتی و چه به روش دیجیتالی از ۱۸ سالگی به بعد است. استخوان فک تا سن ۱۸ سالگی، و حتی بعد از آن، در حال رشد است. بنابراین اعمال تهاجمی چون کاشت ایمپلنت درون استخوان فک در سنین پایین، آسیب های جبران ناپذیری به تکامل و رشد استخوان فک وارد خواهد کرد.

اگر در سنین کمتر از ۱۸ سال با مشکل بی دندانی دست و پنجه نرم می‌کنید، با مشورت دندانپزشک می‌توانید از روش‌های جایگزین و موقتی برای پرکردن جای خالی دندان خود استفاده کنید. روش‌هایی چون استفاده از دندان مصنوعی و یا بریج دندانی تا قبل از رسیدن به سن مناسب کاشت ایمپلنت، تا حدودی مشکل شما را برطرف خواهند کرد. برای مشاوره پر کردن جای خالی دندان‌ها از طریق یکی از شماره ‌های موجود در سایت با دکتر هومن پاک نیت تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید!

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟

برای کاشت ایمپلنت دیجیتال به کجا مراجعه کنیم؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، فناوری ایمپلنت دیجیتال تنها در تعداد کمی از کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی عرضه می‌شود. علاوه بر این، از بین این کلینیک‌ها و مطب‌ها تنها برخی از آن‌ها توانایی لازم و مهارت کافی برای اجرای این روش را دارند.

دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، یکی از بهترین و مدرن‌ترین دندانپزشکی‌های در سطح شهر تهران است که می‌توانید برای کاشت ایمپلنت دیجیتال به آن مراجعه کنید. دکتر هومن پاک نیت، بیش از ۱۶ سال سابقه درخشان در زمینه دندانپزشکی پیشرفته را در کارنامه خود دارند و شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی، برای پرکردن جای خالی دندان‌های خود به مطب ایشان مراجعه کنید. برای رزرو نوبت و تعیین وقت مشاوره از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت، با ما تماس بگیرید.

کاشت ایمپلنت دیجیتال در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

در این مقاله از مجله سایت دکتر هومن پاک نیت، درباره جدیدترین روش کاشت ایمپلنت دندان با شما صحبت کردیم. در این مقاله سعی کردیم تا به سوالات شما درباره ایمپلنت دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد و چگونه انجام می‌شود، پاسخ بدهیم. حتما می‌دانید که اولین و مهم‌ترین نکته در هر درمانی، انتخاب یک پزشک متخصص و ماهر در آن حیطه خاص است. این نکته در مورد دندانپزشکی و به خصوص، روش‌های ترمیم و زیباسازی دندان‌ها هم صدق می‌کند. در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت، شما می‌توانید با خاطری آسوده، کاشت ایمپلنت دیجیتال خود را انجام دهید. اگر سوالی درباره کاشت ایمپلنت دیجیتال دارید یا می‌خواهید بدانید آیا این روش برای شما خوب است یا خیر، با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ قیمت لمینت دندان در سال ۱۴۰۳

لمینت دندان چقدر هزینه دارد؟ این سوال معمولا اولین سوالی است که مراجعان مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت از دکتر می‌پرسند. لمینت دندان بهترین روش برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های درخشان است و در مقایسه با روش‌های دیگر چون کامپوزیت دندان هزینه بیشتری دارد. در این مقاله قرار

ارتودنسی نامرئی چیست؟ هر آنچه که درباره این روش ارتودنسی باید بدانید

ارتودنسی نامرئی چیست؟ هر آنچه که درباره این روش ارتودنسی باید بدانید!

یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی دندان روش ارتودنسی شفاف یا نامرئی است. در این روش مشکل نامرتبی دندان‌ها بدون نیاز به هیچ گونه براکت و سیم‌کشی برطرف می‌شود. یکی از دغدغه‌های افراد متقاضی درمان ارتودنسی، نمایان بودن سیم‌ها روی دندان‌هایشان است. براکت‌های فلزی علاوه بر ظاهر زشتی که دارند در

بهترین مارک دندان مصنوعی کدام است؟ معرفی بهترین برندهای دندان مصنوعی

بهترین مارک دندان مصنوعی کدام است؟ معرفی بهترین برندهای دندان مصنوعی

حتی اگر همیشه مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید و تمام توصیه‌های دندانپزشکتان را رعایت کنید، اگر آن‌ها از برند خوبی نباشند دوام زیادی نخواهند داشت. مارک دندان مصنوعی اهمیت زیادی دارد و هنگام درمان باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

فرق ایمپلنت با کاشت دندان، آیا ایمپلنت با کاشت دندان تفاوتی دارد؟

فرق ایمپلنت با کاشت دندان، آیا ایمپلنت با کاشت دندان تفاوتی دارد؟

ایمپلنت و کاشت دندان دو روش اصلی برای پرکردن جای خالی دندان‌ها هستند. هر دو روش دوام خوبی دارند و تا حدودی می‌توانند عملکرد دندان از دست رفته را بازیابی کنند. بیشتر مردم بر این باور هستند که کاشت دندان همان ایمپلنت بوده و این دو روش تفاوتی با هم