قیمت ایمپلنت – هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان ها در ایران.

هر انسان بالغ، ۳۲ دندان سالم دارد که باید از آن‌ها مراقبت کند. اما برخی از افراد در مراقبت از دندان‌هایشان تنبلی می‌کنند یا به طور ذاتی، دندان‌های ضعیف‌تری دارند. همین موجب پوسیدگی، عفونت و از دست رفتن یکی یا چند تا از دندان‌ها خواهد شد. تا سال‌ها پیش اگر کسی یکی از دندان‌هایش را از دست می‌داد باید تا آخر عمر با جای خالی دندان خود سر می‌کرد یا نهایتا از دندان مصنوعی استفاده می‌کرد. اما در حال حاضر با وجود کاشت ایمپلنت دندان، دیگر کنار آمدن با بی دندان، جایز نیست. شما می‌توانید با کاشت ایمپلنت دندان برای همیشه با جای خالی دندان‌های از دست رفته خود خداحافظی کنید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد قیمت ایمپلنت دندان و عوامل موثر بر آن توضیح دهیم، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هزینه ایمپلنت دندان ها

اهمیت کاشت ایمپلنت دندان؛ مبارزه با عوارض بی دندانی

بدن ما مجموعه‌ای شگفت انگیز از ارگان‌های مختلف است که همگی در کنار هم و هماهنگ با هم کار می‌کنند. از روز اولی که به دنیا می‌آیید، نظمی در وجود شما جاری است و همه چیز تحت کنترل است. اما رفته رفته با گذشت زمان، این نظم مختل می‌شود. برای مثال قلبی که روز اول مثل ساعت کار می‌کرد، به دلیل رژیم غذایی نادرست و فعالیت‌های مضر درگیر بیماری‌های مختلف می‌شود. برای کنترل این بیماری‌ها و به تعویق انداختن آن‌ها، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در مورد دندان‌ها هم این مساله وجود دارد، دندان‌های شما پس از رشدکردن کاملا سالم و بدون عیب هستند. اگر از آن‌ها به درستی مراقبت نکنید، دچار پوسیدگی می‌شوند و در نهایت مجبور می‌شوید آن‌ها را بکشید. اگر یکی یا چند تا از دندان‌هایتان را از دست داده باشید، می‌دانید که بی‌ دندانی چه احساس بدی دارد. علاوه بر این پر نکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته، می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. فقدان هر دندان می‌تواند موجب تحلیل استخوان فک، تحلیل لثه و افتادگی پوست صورت شود.

جای خالی دندان‌ها را می‌توان با بریج، دندان مصنوعی و یا کاشت ایمپلنت پر کرد. ایمپلنت دندان در بین این روش‌ها، بدون شک بهترین راه برای پر کردن جای خالی دندان‌ها است. کاشت ایمپلنت دندان اگر چه هزینه بالا و پروسه درمانی طولانی‌تری دارد، اما عوارض بی دندانی را به صفر رسانده و تا آخر عمر مشکل بی دندانی شما را حل می‌کند. اگر با جای خالی دندان‌هایتان دست و پنجه نرم می‌کنید و هنوز برای کاشت ایمپلنت دندان مردد هستید، کافی است تنها یک جلسه مشاوره کاشت ایمپلنت دندان را در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت تجربه کنید.

انواع ایمپلنت دندان و علت

تفاوت قیمت آن‌ها

ایمپلنت دندان به دو شکل معمولی و دیجیتال وجود دارد و هر دو جزو خدمات گران دندانپزشکی به شمار می‌روند. در روش کاشت ایمپلنت معمولی، دندانپزشک بعد از معاینه اولیه و خارج کردن ریشه دندان قبلی یا کشیدن آن، از طریق یک برش عمیق و طولی پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می‌دهد. سپس از دندان برای ساخت روکش ایمپلنت قالبگیری انجام می‌شود. در مراحل بعدی پس از جوش خوردن پایه و استخوان فک به هم، اباتمنت و روکش ایمپلنت نصب شده و درمان شما کامل می‌شود. به این ترتیب در پروسه ایمپلنت معمولی از هیچ نرم افزار یا تکنولوژی جدیدی استفاده نمی‌شود.

این در حالی است که کاشت ایمپلنت دیجیتال به کمک تعدادی از نرم افزارهای کامپیوتری و تکنولوژی‌های جدیدی چون تکنولوژی کاد کام استفاده می‌شود. این تکنولوژی‌ها، بسیار گران هستند و استفاده از آن‌ها منجر به افزایش دقت و سرعت درمان و همچنین کاهش میزان بروز عوارض بعد از کاشت ایمپلنت دندان شده است. کاشت ایمپلنت دیجیتال به این ترتیب است که دندانپزشک ابتدا به کمک اسنکرهای داخل دهانی، یک عکس از داخل دهان شما تهیه می‌کند و با آن اطلاعات کاملی در مورد ریشه دندان‌ها، وضعیت استخوان فک و لثه‌ها به دست می‌اورد. سپس به کمک نرم افزارهای سه بعدی، شکل تقریبی فک و دندان‌ها بعد از کاشت ایمپلنت را تهیه کرده و حتی قالبگیری از دندان هم به روش کاملا دیجیتال انجام می‌شود. همچنین کاشت ایمپلنت دیجیتال بدون نیاز به برش طولی لثه و تنها با پانچ لثه انجام می‌شود و بعد از آن نیازی به بخیه نخواهید داشت. همه این موارد باعث تفاوت قیمت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال با ایمپلنت دندان معمولی می‌شوند. 

قیمت ایمپلنت دندان ها

هر ارزانی بی حکمت نیست!

تمامی خدماتی که مربوط به سلامت جسم و روح شما هستند، باید در بالاترین سطح کیفیت باشند. آیا شما راضی هستید که برای درمان دندان‌هایتان از ابزارهای قدیمی و بی کیفیت استفاده شود؟ مسلما خیر!

هیچ کس بر سر سلامت خود قمار نمی‌کند. برای خدمات درمانی و ترمیمی دندانپزشکی هم باید به این اصل مهم توجه کنید. متاسفانه برخی از کلینیک‌های نامعتبر و غیرقانونی خدماتی چون کاشت ایمپلنت یا کامپوزیت دندان را با قیمتی فوق العاده پایین ارائه می‌کنند. همین قیمت پایین باعث می‌شود تا تعدادی از افراد فریب این ارزانی را خورده و به اصطلاح در چاه بیافتند.

قیمت ایمپلنت دندان هر ساله با توجه به هزینه خدمات درمانی و برندهای موجود در بازار کشور، توسط سازمان‌های ذی ربط تعیین می‌شود. تفاوت قیمت جزئی که بین کلینیک‌های مختلف هم کاملا توسط این سازمان‌ها بررسی می‌شود و جای هیچ شکی وجود ندارد. پس نباید دیگر دنبال خدمات کاشت ایمپلنت ارزان باشید، چون هیچ ارزانی بی علت نیست.

در حال حاضر به خاطر تورم راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان با آن‌ها از خدمات کاشت ایمپلنت با کیفیت بالا و قیمت مناسب استفاده کرد. برای مثال یک راه کاهش هزینه‌های کاشت ایمپلنت، استفاده از خدمات بیمه‌های تکمیلی است. بیمه‌های تکمیلی همگی خدمات درمانی دندانپزشکی علی الخصوص کاشت ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات بیمه تکمیلی، هزینه‌های درمان خود را مدیریت کرده و کم کنید.

همچنین یک روش دیگر که در بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی جریان دارد، کاشت ایمپلنت دندان به صورت اقساطی است. به این صورت که شما هزینه کاشت ایمپلنت خود را در چند مرحله و به صورت اقساطی پرداخت می‌کنید. به این ترتیب دیگر برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان به مشکل نمی‌خورید و تحت فشار قرار نمی‌گیرید.

اگر می‌خواهید جای خالی دندان‌های از دست رفته‌تان را با کاشت ایمپلنت پر کنید و تنها دغدغه شما هزینه درمان است، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت به شما در مورد هزینه درمان، روش‌های کاهش هزینه‌ها و شرایط پرداخت توضیحات کاملی ارائه می‌کنند.

آیا بیمه هزینه ایمپلنت دندان را می‌پردازد؟

همان طور که گفتیم یکی از راه‌های مطمئن و کاربردی برای کاهش هزینه‌های درمان‌های مختلف دندانپزشکی به خصوص کاشت ایمپلنت، استفاده از خدمات بیمه تکمیلی است. تقریبا ۹۰ درصد بیمه‌های تکمیلی هزینه خدمات کاشت ایمپلنت را برعهده می‌گیرند. بنابراین بعد از درمان مبلغ قابل توجهی از هزینه کاشت ایمپلنت دندان به حساب شما باز خواهد گشت. به این ترتیب اگر قصد دارید دندان‌هایتان را ایمپلنت کنید و بیمه تکمیلی ندارید، ابتدا برای بیمه تکمیلی ثبت نام کرده و سپس درمان خود را شروع کنید.

انواع ایمپلنت دندان ها

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد ایمپلنت، از ۷ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. هزینه کاشت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و هزینه درمان در افراد مختلف با هم فرق می‌کند. برای مثال برخی افراد پیش از درمان ایمپلنت به درمان‌های جانبی چون عصب کشی، جراحی دندان، پیوند استخوان، لیفت لثه یا حتی کشیدن معمولی دندان نیاز دارند و هزینه این خدمات هم به هزینه کل درمان کاشت ایمپلنت افزوده می‌شود. به عنوان مثال اگر هزینه جراحی سینوس لیفت به روش باز ۵ میلیون تومان و کاشت ایمپلنت دندان‌تان هم تقریبا ۱۰ میلیون تومان باشد، مجموعا ۱۵ میلیون تومان بابت کاشت ایمپلنت باید بپردازید.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان کدام اند؟

عوامل متعددی در هزینه ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارند، از جمله:

کشور مبدا برند ایمپلنت

برند ایمپلنت از کشورهای مختلفی از جمله هند، چین، آمریکا، آلمان، سوئیس، فرانسه و کره وجود دارد. هر کدام از این برندها(دنتیوم، مگاژن و DIO )کیفیت و البته قیمت مختلفی دارند. برخی از ایمپلنت‌های کره‌ای در عین کیفیت خوبی که دارند، قیمت مناسب‌تری هم دارند. اما برخی از برندهای آمریکایی و سوئیسی بسیار گران هستند و استفاده از آن‌ها باعث افزایش هزینه‌های کاشت ایمپلنت می‌شود.

  • میزان مهارت و تجربه دندانپزشک

هر چه دندانپزشک شما تخصص و تجربه بیشتری در زمینه کاشت ایمپلنت داشته باشد، مسلما هزینه درمان شما گران‌تر خواهد شد. البته به این نکته هم توجه کنید که این افزایش هزینه در قبال اطمینان خاطری که هنگام درمان خواهید داشت، کاملا منصفانه و منطقی است.

  • مدت زمان درمان

کاشت ایمپلنت دندان در روش سنتی بالای یک ساعت و در روش دیجیتال بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در برخی موارد به دلیل موقعیت دندان و وضعیت استخوان فک، این زمان بیشتر یا کمتر خواهد شد. مدت زمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت دندان در هزینه کل درمان تاثیر خواهند گذاشت.

  • متریال و ابزارهای مورد استفاده در روند درمان

همان طور که پیشتر گفتیم، هر چه در روند کاشت ایمپلنت دندان از ابزارها و تجهیزات بیشتری استفاده شود، هزینه درمان هم بیشتر خواهد شد. برای مثال استفاده از اسکنر داخل دهانی یا نرم افزارهای طراحی سه بعدی، باعث گران‌تر شدن هزینه کاشت ایمپلنت می‌شود.

  • محل کاشت ایمپلنت

محل کاشت ایمپلنت دندان و شرایط دسترسی به آن در کاهش یا افزایش قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارد.

  • شهر محل زندگی

تعرفه کاشت ایمپلنت دندان علاوه بر موارد قبلی به موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی و شهر محل زندگی شما نیز بستگی دارد. به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان در کلینیک‌های دندانپزشکی در تهران کمی بیشتر از هزینه ایمپلنت دندان در شهرستان‌های کوچک‌تر یا سایر استان‌ها است.

  • تعداد پایه ایمپلنت

 تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز باعث افزایش یا کاهش قیمت ایمپلنت دندان شما می‌شود. برخلاف تصور عمومی، برای ایمپلنت هر دندان نیازی به کاشت یک پایه ایمپلنت در استخوان فک نیست. گاهی وضعیت دندان‌ها به شکلی است که درمان آن‌ها تنها با نصب یک پایه ایمپلنت امکان پذیر است. اما گاهی هم برای ایمپلنت و روکش تمام دندان‌ها باید ۲ عدد و حتی بیشتر، پایه ایمپلنت درون استخوان فک نصب شود. به این ترتیب هزینه درمان ایمپلنت بسته به تعداد پایه ایمپلنت مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

مزایای ایمپلنت دندان ها

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟

قیمت ایمپلنت کل فک بالا و پایین هم بسته به عوامل گفته شده تعیین می‌شود. به طور میانگین ایمپلنت کل دندان‌ها در فک بالا و پایین از ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان متغیر است. قیمت کاشت ایمپلنت برای کل دندان‌های هر فک هم به طور میانگین ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان با در نظر گرفتن هزینه روکش ایمپلنت تعیین می‌شود. در صورت نیاز به پیوند استخوان یا لیفت لثه، هزینه این خدمات نیز به هزینه کل کاشت ایمپلنت افزوده می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد یکی از دغدغه‌های مهم مراجعان کاشت ایمپلنت دندان، یعنی هزینه ایمپلنت دندان توضیح دادیم. برای اطلاع از قیمت دقیق کاشت ایمپلنت دندان، می‌توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری از خدمات مشاوره‌ای مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت استفاده کنید. در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت با تکیه بر جدیدترین فناوری‌ها دنیا و استفاده از متریال با بالاترین سطح کیفیت کاشت ایمپلنت دندان شما را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهیم. شما می‌توانید تمامی سوالات خود در مورد کاشت ایمپلنت دندان به روش معمولی یا دیجیتال را مستقیما از دکتر پاک نیت بپرسید.

سوالات متداول

۱.ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان به دو صورت معمولی و دیجیتال وجود دارد و درمان اصلی برای پرکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته به شمار می‌رود.

۲.هزینه ایمپلنت دیجیتال بیشتر است یا ایمپلنت معمولی؟

برای کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال از فناوری‌های متعددی استفاده می‌شود و همین باعث افزایش قیمت ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت معمولی شده است.

۳.آیا هزینه ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

خوشبختانه بیمه‌های تکمیلی بخشی از هزینه‌های مربوط به کاشت ایمپلنت دندان را می‌پردازند. سهم بیمه برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان را می‌توانید از طریق مشاور بیمه خود بپرسید.

۴.آیا برند ایمپلنت در قیمت ایمپلنت دندان تاثیر دارد؟

یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در هزینه ایمپلنت دندان، برند ایمپلنت است. به طور کلی ایمپلنت‌های آمریکایی و سوئیسی، گران‌تر از ایمپلنت‌های کره‌ای و چینی هستند.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی - معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی – معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

یکی از مشکلات شایع مربوط به لثه‌ها، تحلیل رفتن آن‌ها است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. درمان لثه تحلیل رفته به روش جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است و انتخاب روش درمان به میزان تحلیل و ساییدگی لثه‌ها بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید درمان لثه تحلیل رفته بدون

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه، عملی است که در طی آن بخشی از لثه‌های بالا برداشته می‌شود تا قسمت بیشتری از دندان‌ها در معرض دید قرار گیرد. لیفت لثه هم با اهداف درمانی و هم با اهداف زیبایی در طراحی لبخند کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

دندان‌های ما همگی دو بخش دارند؛ یک بخش قابل مشاهده به نام تاج و یک بخش غیرقابل مشاهده به نام ریشه. تاج دندان قسمتی است که هنگام خندیدن، صحبت کردن و … قابل مشاهده است و هر روز با عوامل مختلفی مواجه می‌شود. اگر مراقب سلامت دندان‌ خود نباشید، تاج