بهترین نوع لمینت دندان کدام است؟ معرفی ۱۰تا از بهترین مارک لمینت + مزایا و معایب

بهترین نوع لمینت دندان کدام است؟ معرفی 10تا از بهترین مارک لمینت + مزایا و معایب

در حال حاضر لمینت دندان جزو پرطرفدارترین روش‌های ترمیمی در دندانپزشکی محسوب می‌شود. به کمک لمینت دندان می‌توان مشکلاتی از قبیل شکستگی، ترک خوردگی، بد رنگی، بد شکلی و حتی کجی دندان‌ها را اصلاح کرد. لمینت دندان انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها کاربرد مختص خودشان را دارند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین نوع لمینت دندان کدام است توضیح دهیم. همچنین در ادامه به معرفی ۱۰ تا از بهترین برندهای لمینت دندان می‌پردازیم. اگر قصد دارید دندان‌هایتان را لمینت کنید، توصیه می‌کنیم ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت را از دست ندهید.

انواع لمینت دندان از نظر جنس مواد سازنده

برای بررسی انواع و بهترین نوع لمینت دندان دسته بندی‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال در یک دسته بندی انواع لمینت شامل موارد زیر است:

  1. لمینت سرامیکی: بهترین و بادوام‌ترین مدل لمینت دندان، بدون شک لمینت سرامیکی است. این مدل لمینت ظاهری کاملا طبیعی دارد و به بهترین شکل ممکن عیوب دندان‌های طبیعی را می‌پوشاند. از مزایای این نوع لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  2. ظاهر زیبا و طبیعی
  3. دوام بالا
  4. مقاوم در برابر رنگ و لکه
  5. لمینت کامپوزیتی: دومین مدل پرطرفدار لمینت دندان، لمینت کامپوزیتی است که از لمینت سرامیکی ارزان‌تر بوده و برای نصب آن مینای دندان کمتر تراشیده می‌شود. لمینت کامپوزیتی دوام و استحکام کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد. از مزایای این نوع لمینت می‌توان موارد زیر را نام برد:
  6. قیمت مناسب
  7. ترمیم سریع
  8. برگشت پذیری
  9. بدون نیاز به تراشیدن زیاد مینای دندان
  10. لمینت بدون تراش: این مدل لمینت برای افرادی انجام می‌شود که نمی‌خواهند مینای دندان‌شان تراش بخورد. البته به دلیل نتراشیدن مینای دندان، ضخامت این نوع لمینت بسیار زیاد است و چهره نازیبایی ایجاد می‌کند. به همین دلیل طرفدار زیادی ندارد.
انواع لمینت دندان از نظر جنس مواد سازنده

علاوه بر این دسته‌بندی، می‌توان انواع لمینت دندان را براساس جنس مواد سازنده به ۴ مدل زیر تقسیم کرد:

سرامیک فشرده

سرامیک فشرده ساخت راحت‌تری دارد و ضخامت آن نسبت به دیگر انواع لمینت بیشتر است. افزایش ضخامت سرامیک فشرده دوام و استحکام آن را افزایش می‌دهد، اما از زیبایی آن کم می‌کند.

سرامیک توده‌ای

سرامیک توده‌ای هم زیبایی ظاهری خوبی دارد، اما دوام و ماندگاری زیادی ندارد. سرامیک‌های توده‌ای توسط دندانپزشک و به کمک ابزارهای دستی روی دندان حالت می‌گیرند.

دی سیلیکات سدیم

لمینت‌هایی که با دی سیلیکات سدیم ساخته می‌شوند، استحکام فوق العاده بالایی دارند و در برابر نیروی فشار فک مقاوم هستند. این لمینت‌ها برای افرادی که دندان‌هایشان را روی هم فاشر می‌دهند یا دندان قروچه دارند، گزینه‌ای عالی هستند. زیرا تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن‌ها باعث شده در عین زیبایی مقاومت بالایی در برابر فشار داشته باشند. در ساخت روکش‌های دی سیلیات سدیم از فناوری CAD-CAM استفاده می‌شود.

زیرکونیوم

زیرکونیوم سازگار با بافت‌های بدن است و دوام و استحکام بالایی دارد. لمینت زیرکونیومی ظاهر غیرشفافی دارد و به راحتی تمام نواقص ظاهری دندان را می‌پوشاند. از مزایای لمینت زیرکونیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از بروز حساسیت
  • مقاومت بالا
  • ثبات رنگی
  • کاربردی برای تمام ترمیم‌ها
  • خواص ضد اسید

از معایب این نوع لمینت باید به قیمت بالا و دسترسی سخت آن اشاره کرد.

معرفی ۱۰ برند مطرح لمینت دندان

برندهای مختلفی در بازار لمینت دندان تولید و عرضه می‌کنند و انتخاب بهترین نوع لمینت دندان از بین این تنوع بالا، سخت و پیچیده است. در این بخش به معرفی ۱۰ تا از بهترین برندهای لمینت دندان می‌پردازیم تا راحت‌تر لمینت دندان‌های خود را انتخاب کنید.

۱. لمینت IPS

لمینت‌های برند IPS جزو بهترین برندهای لمینت در دنیا هستند که از ترکیبی شیشه‌ای با کریستال‌های آلومینوسیلیکات پتاسیم به نام سرامیک شیشه لوسیت ساخته می‌شوند. این نوع لمینت شباهت زیادی به لمینت کامپوزیتی دارد و سریع و راحت روی دندان نصب می‌شود. ترمیم‌های زیبا، بازتاب نور طبیعی و مقاومت بالا از مهم‌ترین مزایای لمینت IPS هستند. لمینت IPS به افرادی که دنبال ترمیمی کاملا نچرال و طبیعی هستند پیشنهاد می‌شود.

۲. لمینت برلیانس

از دیگر برندهای مطرح در زمینه لمینت دندان می‌توان به لمینت برلیانس اشاره کرد. لمینت برلیانس ظرافت و زیبایی منحصر به فردی دارد. ضخامت روکش لمینتی برلیانس فوق العاده کم است و به حداقل میزان تراش دندان نیاز دارد. لمینت برلیانس ساخت کشورآمریکا است و به همین دلیل به سختی در ایران یافت می‌شود.

۳. لمینت پرسرا

لمینت‌های پرسرا از دو لایه مختلف آلومینیوم اکسید و فلدسپاتیک ساخته می‌شوند. این ساختار دو لایه باعث افزایش ضخامت لمینت پرسرا نسبت به دیگر لمینت‌ها شده است. علاوه بر این برای ایجاد یک ترمیم طبیعی روی دندان، باید مقدار بیشتری از مینای دندان برای نصب روکش لمینت پرسرا تراشیده شود. به این ترتیب برای نصب لمینت پرسرا، ساختار طبیعی دندان دستکاری می‌شود و حتی گاهی درد و حساسیت بالایی به همراه دارد.

۴. لمینت فلدسپاتیک

لمینت فلدسپاتیک از ترکیبی به نام پرسلن فلدسپاتیک ساخته می‌شود. روکش‌های فلدسپاتیک روی دندان چسبانده می‌شوند و به زیبایی هر چه تمام نواقص ظاهری دندان را پوشش می دهند. از مزایای لمینت فلدسپاتیک می‌توان به استحکام و دوام بالا و همچنین شفافیت آن که مشابه به دندان‌ های طبیعی است، اشاره کرد.

۵. لمینت لومینیرز

لومینیرز، یک برند آمریکایی است که ضخامت لمینت های ان در حد ۰.۲ میلی متر است. لمینت‌های لومینیرز بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان قابل نصب هستند، ضخامت بسیار کمی دارند و در عین حال جزو مستحکم‌ترین لمینت‌ها به شمار می‌روند. لمینت لومینیرز بعد از نصب روی دندان، ظاهری بسیار طبیعی دارد.

معرفی 10 برند مطرح لمینت دندان

۶. لمینت سرامیکی دوراتین (Durathin)

یکی از با کیفیت‌ترین انواع لمینت دندان، بدون شک متعلق به برند دوراتین است. لمینت‌های برند دوراتین نازک و شفاف هستند و پیوندی محکم با مینای دندان برقرار می‌کنند. طیف رنگی لمینت دوراتین بسیار متنوع است و برای انتخاب رنگ لمینت محدودیتی وجود ندارد. رنگ شبیه به دندان‌های طبیعی، مقاومت در برابر کثیفی و لک شدگی و دوام بالا از جمله مهم ترین ویژگی‌های لمینت سرامیکی دوراتین هستند.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه لمینت دوراتین، امکان برداشتن آن‌ها از روی دندان است. یعنی اگر بعد از نصب لمینت دوراتین از ظاهر آن راضی نباشید، می‌توان آن‌ها را برداشت. البته به خاطر تحریم‌های موجود، پیداکردن لمینت دوراتین اصل کار سختی است و فقط در تعداد محدودی از مطب های دندانپزشکی یافت می‌شود.

۷. ونیر لمینت برند سرک

برند سرک (CEREC) یکی از مشهورترین برندهای لمینت دندان است. لمینت‌های سرک با استفاده از تکنولوژی CAD / CAM ساخته می‌شود و به همین خاطر دقت و ظرافت بالایی هم دارد. علاوه بر این استفاده از تکنولوژی CAD / CAM باعث کاهش تعداد جلسات دندانپزشکی و سریع‌ترشدن دوره درمان شده است. در این تکنولوژی، طول و ابعاد دندان‌ها به دقیق‌ترین وجه ممکن توسط کامپیوتر اندازه گیری می‌شود و نصب لمینت با کمترین میزان آسیب به مینای دندان انجام می‌شود. برای اطلاع از هزینه دقیق لمینت سرامیک برند سرک، می‌توانید با مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت تماس بگیرید.

۸. لمینت سرامیکی داوینچی (DaVinci)

لمینت برند داوینچی با تکنولوژی پیشرفته پرسلن فشرده ساخته می‌شوند. لمینت‌های این برند بسیار کمیاب هستند و تنها در تعداد محدودی مطب دندانپزشکی معتبر یافت می‌شوند. این شرکت بالای ۲۵ سال سابقه در حوزه ساخت لمینت‌های دندانی دارد و ترمیمی کاملا طبیعی ایجاد می‌کند. لمینت‌های داوینچی در برابر لک شدن و بسیار مقاوم هستند و در عین قیمت بالایی که دارند، بسیار به صرفه هستند.

۹. ونیر لمینت برند مک (MAC)

اگر به دنبال لمینتی شبیه به لمینت دندان‌های ستارگان هالیوود هستید، لمینت برند مک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لمینت برند مک قیمت و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر برندها دارد. علاوه بر این طیف رنگی لمینت برند مک بسیار بالا است و بیشتر از ۱۶ طیف رنگی متنوع را ارائه می‌کند. با این طیف رنگی متنوع، همه افراد می‌توانند رنگ لمینت مورد علاقه خود را پیدا کنند.

۱۰. لمینت ایمکس (E.MAX)

جنس لمینت‌های ایمکس، دی سیلیکات لیتیوم است و به همین خاطر شفافیت و بازتاب نوری خوبی دارند. این لمینت‌ها شفافیت و بازتاب نوری بسیار شبیه به مینای دندان طبیعی دارند و بعد از ترمیم تشخیص آن‌ها از دندان‌های طبیعی سخت و تقریبا غیرممکن است. از دیگر مزایای لمینت برند ایمکس، باید به ثبات رنگی بالا و مقاومت آن در برابر سایش نیز اشاره کرد.

بهترین نوع لمینت دندان متعلق به کدام برند است؟

هر کدام از انواع و برندهای لمینت دندان، مزایا، معایب و کاربردهای مختص خود را دارند. در نتیجه نمی‌توان به طور دقیق بهترین برند لمینت را معرفی کرد و بهترین لمینت برای هر فرد متناسب با شرایط وی تعیین می‌شود. برای مثال لمینت‌های فشرده بسیار ضخیم هستند و بعد از ترمیم چهره مصنوعی‌تری دارند، اما دوام بالا و قیمت مناسبی دارند. این در حالی است که لمینت لومینیرز ظرافت، زیبایی و استحکام را با هم دارد اما از نظر هزینه بسیار گران قیمت محسوب می‌شود. از بین برندهایی که معرفی کردیم برندهای ایمکس، IPS، ایمپرس و لومینیرز جزو بهترین لمینت‌ها در دنیا هستند.

چگونه بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کنیم؟

برند لمینت با توجه به عوامل مختلفی مثل شرایط دندان‌ها، وضعیت سلامت، سن فرد و انتظاراتی که دارد انتخاب می‌شود. برای انتخاب بهترین برند به نکات زیر توجه کنید:

  • مشورت با دندانپزشک و اعتماد به وی: دندانپزشک شما تنها کسی است که صلاحیت انتخاب برند لمینت را دارد. دندانپزشک برندهای مختلف و مزایا و معایب آن‌ها را می‌شناسد و بهترین مدل را با توجه به بودجه و نظر شخصی‌تان انتخاب می‌کند.
  • کیفیت و زیبایی: بهترین برند لمینت برندی است که کیفیت و زیبایی را با هم داشته باشد.
  • دوام و استحکام: دوام و استحکام لمینت در برابر فشار از پارامترهای مهم در انتخاب بهترین برند لمینت است.
  • ظاهر طبیعی: اگر نمی‌خواهید دندان‌هایتان بعد از ترمیم لمینت ظاهری مصنوعی داشته باشند، باید به دنبال برندی باشید که ترمیم‌های کاملا نچرال ایجاد می‌کنند.
  • رنگ لمینت: لمینت‌هایی که طیف رنگی بالایی دارند، به شما این امکان را می‌دهند که رنگی شبیه به رنگ دندان‌های طبیعی خود انتخاب کنید.  اگر دنبال لبخند هالیوودی هستید هم باید به دنبال سفیدترین رنگ لمینت دندان باشید.
  • بودجه مدنظر: برندهای مختلف بازه قیمت متفاوتی دارند. برای مثال برندهای آمریکایی و آلمانی گران هستند، در حالی که برندهای چینی و کره‌ای قیمت کمتری دارند. شما می‌توانید با توجه به بودجه مد نظر خود بهترین برند لمینت را انتخاب کنید.
  • تناسب با وضعیت دندان‌ها: هر کدام از برندهای مخلتف لمینت، کاربردهای خاصی دارند و هنگام انتخاب بهترین برند، باید به وضعیت دندان‌ها توجه کرد.

شما می‌توانید برای انتخاب برند لمینت از خدمات مشاوره لمینت دندان در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت استفاده کنید. جلسات مشاوره اولیه خدمات زیبایی دندانپزشکی در این مطب به صورت کاملا رایگان انجام  می‌شود و برای دریافت نوبت کافی است اطلاعات تماس خود را در فرم موجود در سایت وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

چگونه بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانیم: مراقبت‌های بعد از لمینت دندان؛ ۲۰ نکته و راهکار برای مراقبت از دندان‌ها بعد از لمینت

سخن پایانی

در این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت در مورد اینکه بهترین نوع لمینت دندان کدام است صحبت کردیم. با استفاده از بهترین مدل لمینت، ماندگاری و زیبایی روکش‌های لمینتی دندان‌هایتان دو چندان خواهد شد. برای یک ترمیم لمینتی زیبا و نچرال تنها استفاده از برندهای مطرح کافی نیست، شما باید برای ترمیم دندان‌های خود به یک دندانپزشک با تجربه و متخصص در این حوزه مراجعه کنید و پیشنهاد ما به شما، دکتر هومن پاک نیت است. در مطب دکتر پاک نیت خدمات زیبایی دندان با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی دیجیتال و با بالاترین میزان کیفیت ارائه می‌شوند.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

با ما همراه باشید

محبوب ‌ترین‌ها

دریافت آخرین خبرها
درخبرنامه هفتگی ما عضو شوید

ایمیل‌ها صرفا در خصوص آخرین اخبار، محصولات و خدمات ارسال می‌شود.

دسته بندی مطالب

فهرست مطالب
مطالب مرتبط
انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

انواع ایمپلنت سوئیسی را بهتر بشناسیم- معرفی بهترین برندهای ایمپلنت سوئیسی در ایران

موضوع انتخاب برند ایمپلنت، یکی از موضوعات مهمی است که اکثر متقاضیان کاشت ایمپلنت را دچار تردید می‌کند. باید بدانید که برندهای مختلف سوئیسی، آمریکایی، آلمانی و کره‌ای ایمپلنت در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی - معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی – معرفی روش‌های خانگی و نکات ضروری

یکی از مشکلات شایع مربوط به لثه‌ها، تحلیل رفتن آن‌ها است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. درمان لثه تحلیل رفته به روش جراحی و غیرجراحی امکان‌پذیر است و انتخاب روش درمان به میزان تحلیل و ساییدگی لثه‌ها بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدانید درمان لثه تحلیل رفته بدون

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

لیفت لثه چیست؟ بررسی مزایا و معایب کانتورینگ یا لیفت لثه

کانتورینگ یا لیفت لثه، عملی است که در طی آن بخشی از لثه‌های بالا برداشته می‌شود تا قسمت بیشتری از دندان‌ها در معرض دید قرار گیرد. لیفت لثه هم با اهداف درمانی و هم با اهداف زیبایی در طراحی لبخند کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از مجله دندانپزشکی دکتر

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان و مزایا و معایب آن

دندان‌های ما همگی دو بخش دارند؛ یک بخش قابل مشاهده به نام تاج و یک بخش غیرقابل مشاهده به نام ریشه. تاج دندان قسمتی است که هنگام خندیدن، صحبت کردن و … قابل مشاهده است و هر روز با عوامل مختلفی مواجه می‌شود. اگر مراقب سلامت دندان‌ خود نباشید، تاج